Sidor

torsdag 4 september 2014

Skitvecka

Eller....Ja, egentligen är det väl ingen skitvecka men den har inte varit så bra då en del saker har krånglat. Och det började redan början av förra veckan då vi väntade på delarna till bilen som vi hade beställt, bromsklossar och bromsskivor. Dom skulle ha kommit senast i onsdags förra veckan. Hur som helst, dom kom sent i måndags. Så tisdag morgon lämnade vi in bilen för att Terry skulle fixa det, vilket han också gjorde. Så var det dax.....BILBESIKTNING. Vet inte varför men att besikta bilen är nääääästan lika hemskt som att gå till tandläkaren. Dessutom så skulle det ju ha varit gjort senast augusti vilket vi inte visste. Jaja.....In med bilen. Och det var som att få en flash tillbaka till 1800-talet. Alltså, jag kunde knappt hålla mig för skratt. 3 stationer. Den första kollade dom avgas och ljuset, 2:dra kollade dom bromsarna. Och så 3:dje fick först framdäcken stå på ett par plattor och sedan gungades bilen fram och tillbaka. Under tiden gick en av killarna ner i en trång trappa ner under bilen...lyste lite med ficklampa och skrek vad man skulle göra....vrid ratten.....ja, och så vidare. 3-4 killar på varje bil. Över på knappt 5 minuter. Om det inte hade varit för att vi själva ville ha fungerande bromsar så hade dom inte brytt sig....för dom hade inte sett det. Ingen koll alls.

MEN...trots det gick bilen inte igenom. Lampan till airbagen funkade inte. Och så skulle vi ta bort allt det mörka skyddet som var på bilens bakruta och bak på sidorna. Vilket jag ville från början då jag tyckte det var svårt att se. Tillbaka inom 7 dagar om vi ville slippa betala ny besiktning.
På väg hem så började bilen koka. Det har den inte gjort en enda gång sedan vi köpte den. Men något hände väl när dom höll på att rucka bilen fram och tillbaka..... Vi vet inte. Men vi kan inte köra så långt och jag kan absolut inte köra bilen till Valencia innan detta är fixat. Och utställningen är nästa helg. Och inte kan vi köra vår lilla utflykt som vi hade planerat heller. Vi får väl ta en dag i taget. Så det är vad jag alltså kallar skitvecka.....Vilket är ljusår bort då det finns annat som är bra.

Eller vad sägs om att vi idag har varit och badat i havet igen. Och när har vi kunnat göra det i september...inte en enda gång, första gången är ju nu. Och det var så varmt och skönt. Vi skulle till lerbadet först då jag har lite ont i axel och nacke. Men vi snurrade runt där 3 varv innan vi gav upp...fanns inte en enda parkering. Vidare till nästa playa...ingen parkering där heller. Vid 3.dje stället fanns det parkering men stranden var inget att ha, massor av stenar. Vi var på Playa Pilar de la Horadada. Så "vår" strand leder fortfarande. Skolorna började ju i måndags så vi trodde det skulle vara mindre folk men det var det alltså inte. Fortfarande mycket turister. Jag kan inte fatta att det fortfarande är så varmt. Klockan är just nu 18.39 och det är 30 grader i skuggan. Om ni tittar till vänster här i bloggen så ser ni ju hur varmt det är här. Men jag har märkt att det inte stämmer hundra....brukar visa 2-3 grader mindre än vad det är.

Jag ÄR ju bara tvungen att ha någon bild med när jag bloggar, blir så "naket" annars. Så jag tog fram kameran och tog ett par bilder på tjejerna. I förmiddags fick dom sitt bad, det var kloklippning och noppning av öron och svansar. Mini var ju 10 månader i tisdags. Vågen visade att hon väger 3842g. Mamma Lillan väger 3820g. Fast nu (typsikt inför utställningen) börjar Mini växa ur sig, börjar bli långbent. Stora kraftiga tassar har hon. Syns att hon kommer att bli större än Lillan. Och fortfarande...varje dag...ligger hon och suttar på Lillan. Varje dag sedan hon var född alltså. Och Lillan ligger bara och njuter. Om det finns mjölk har jag ingen aning om. Och jag låter dom vara för det är deras mysstund.





Inomhus och jag har använt blixten














Dessa bilder på Mini är tagna igår morse





1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck