Sidor

lördag 6 september 2014

Lerbad-Saltbad-Havsbad

Det blev en himla massa badande för oss idag. Redan i morse så åkte vi iväg till Lo Pogan och lerbadet för att kleta in oss. Vi ville vara där i tid så vi fick en parkering och vi var där strax innan 9-tiden. Medan vi torkade gick jag en liten promenad utmed stranden och längre bort. Det finns ju hur många bryggor som helst ner till lerbadet. Vid ett ställe så var det typ en vik ut...och ännu fler bryggor. På andra sidan av denna viken var det som ett lite större dike, Där låg det också fullt med folk. Men det var inte lerbad....det var saltbad. Dom hade salt på knäna och axlarna och vattnet var helt rosa. Så jag bestämde mig för att när jag var klar med leran så skulle jag testa detta.Har ju sett allt det rosa vattnet men dom ställen vi har sett det på är det förbjudet att bada då det är saltkälla och dom gör salt där. Så var jag alltså i där också. VAR tvungen att stoppa toppen av mitt finger i munnen för att smaka hur salt det var. Och jisses säger jag bara....det var så att tungan ville krulla sig. Benny fick kleta in ryggen på mig och det var hur skönt som helst...som peeling med massage. Och det där med solkräm som gör att man blir brun kan slänga sig i väggen. På väg tillbaka till stranden där vi skulle bada "på riktigt" brände det som sjutton på ryggen och jag kunde känna att solen tog.Vi var klara och åkte hem vid 12-tiden, direkt till poolen för att skölja av oss all sand och salt.

Väl hemma käkade vi bara sen tog jag kameran med mig och vi åkte till La Manga...också ett badställe vi har sett innan men där vi inte gillade stranden. Utmed vägen dig finns det ju också en massa rosa vatten och massor av flamingosar. Så jag skulle ta bilder på dessa. Tyvärr fick jag inga bra, dom var inte så rosa och några av dom var till och med mörka. Dom som hade lite rosa på sig var skyggare och längre ut, och så bra kamera har jag inte. På väg hem stannade vi till vid ett ställe där det visade sig vara ett naturreservat och så landbrygga ner till stranden. Vi gick ut där.....långt var det innan vi kom fram. Men jag tog mig ett dopp där också. Väl hemma tog jag mig ett dopp i vår pool som vi har i trädgården. Det var det enda svalkande vattnet idag. För det är otroligt varmt här idag också....32 grader. Och på radion har dom sagt att det är rekord i september....brukar inte vara så varmt. Skolan här började ju i måndags, men dom har tagit ut eleverna och gett dom sommarlov ytterligare 2 veckor då det är för varmt i skolan.






























Har ju fått färg.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck