Sidor

söndag 7 september 2014

Kattköpare och presentband

Hejsan,

Här i Skåne växer kattungarna så det knakar. Denna helgen har de haft besök och Malva har blivit tingad, hon kommer att få ett härligt hem i Jönköping med en äldre Tawallis släkting. Även Akleja har blivit tingad och jag tror att den goskatten kommer trivas utmärkt i Alingsås. Linné är reserverad och ska förhoppningsvis flytta till min kollega i Helsingborg - det vore så roligt att ha några små juveler på nära håll. Även Scilla, Lupin och Iris har haft besök i helgen och ett fint hem med spännande balkong och mycket kel kanske blir verklighet för någon av dem. Som ni förstår går det bra att besöka dem nu och även att reservera eller tinga. Vi har ju avvaktat med det lite grand för att vara säkra på att alla skulle klara sig men också kön och färger, men nu är det fritt fram och visst är det roligt att bestämma sig tidigt och följa kattungens utveckling vecka för vecka.

Tack för besöken och samtalen denna helgen och över till bilderna! Jag har idag knutit presentband runt halsarna på dem, för det är helt omöjligt att skilja dem åt i efterhand när jag tittar på bilderna. Dessa färger har jag använt:
Iris - rosa med vita prickar
Akleja - orange
Malva - blått
Scilla - svart med prickar i olika färger
Lupin - lime
Näva - grått med vita streck
Linné - inget band

Välkommen in i katthörnet! / Christin





























1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck