Sidor

måndag 26 oktober 2015

WW 2015 Over & Out

Så.....Då är årets World Show över. Detta var något av det häftigaste jag har varit med om när det gäller utställningar. 2 dagar med massor av katter att se på, uppfödare och kattvänner från andra länder och även nya bekantskaper. Tänkte ta bilder på alla britter, men det fanns inte tid. Dessutom så var alla utspridda i hallen, och att springa/gå (nästan krypa) fram bland alla 1955 katterna för att hitta just britter orkade jag inte. Hade alldeles för ont i mina fötter. Har väl lite åsikter om hur själva hallen var med alla utställare och besökare....men dom behåller jag för mig själv. PRECIS så som jag behåller många av mina andra åsikter som jag tycker inte någon har något att göra med.
Mitt bästa möte var med en uppfödare från Croatien som jag är vän med på FB. Att träffa Tomislav i verkligheten var en sådan häftig känsla att jag rös i hela kroppen.

Lillan och Zira fick kanonbedömningar. Och Zira var uppe för nominering även denna gången. Inte dåligt med tanke på att det var en så stor utställning. Medan vi stod där och väntade på att domaren skulle välja bästa katt hann jag tänka
" Tar han nu Zira så drar jag henne ut det" Jag hade isåfall gått därifrån med vetskapen om att hon var bra. Men jag är inte blind. Den andra brittbebisen som han valde var mycket bättre och den vann med all rätt. Hade lätt kunnat kidnappa den med mig hem.  Lillan fick sitt cert vilket jag är kanonglad över, dock kan hon inte, faktiskt aldrig vara med om att "tävla" för att få BIV då hon är ensam om sin färg. Inte ens när Mini är med ute, det måste finnas 3 av samma färg för att man ska  kunna få ett BIV. Något som jag kan tycka är lite tråkigt med just så här stor utställning är att det finns väldigt många i samma färg. Som ett exempel så fanns det 31 britter i blå färg. I klass 12, alltså samma klass som Zira fanns det 6 i den färgen. Och alla kan inte bli bäst. Så alla får inte EX1 utan det tilldelas då även EX2 EX3 och så vidare. Synd om dom blå britterna som skulle ha sina cert, är det många i samma färg så får bara den som får EX1 sitt cert. Och dom andra blir utan :( I det har jag verkligen tur, för Zira var ensam i sin röda färg......Det fanns 1 röd till, en kastrerad hane....men thats it.



Lillan hos sin domare Mira Fonsén





Zira hos sin domare Fabio Brambilla





en liten del av britterna som jag tog bilder på 











På söndagen kom Jonas och hans vän på besök, även en del andra som jag inte tog kort på 




Det fanns många som gick så här :)





Några bilder från invigningen innan bedömningarna började










Några av mina vänner från Spanien


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck