Sidor

onsdag 28 oktober 2015

Kolera eller pest?

Mässling eller röda hund? Vilket väljer man när man måste välja ett av det? Blir galen!!!
För er som inte vet så har jag tandläkarskräck så det smäller om det. Vilket resulterar att jag inte går till tandläkaren mer än absolut nödvändigt. Sist jag var där, för cirka 2 år sen, blev det inte bra ändå, trots att hon försökte fixa samma tand 3-4 gånger. Till slut gav jag upp, avbeställde tiden för det gjorde så ont, trots att det var en rotfyllning. Och jag har haft ont där i cirka 2 år alltså. Men man vänjer sig vid smärtan. Vet ju också om att jag har tandlossning vilket inte är så skönt, inte roligt heller för den delen. Men som sagt, gå till tandläkaren ville jag inte.

För sisådär 10 dagar sedan började jag få ont från den hörntanden och 3 tänder framåt mitten. Redan i torsdags förra veckan började jag få svårt att tugga, gjorde grymt ont alltså. Och jag förstod att det var en infektion. Men jag ville inte uppsöka tandläkaren, ville vänta till efter utställningen i Malmö. För jag visste att jag skulle få penicillin...vilket jag inte tål. Så var jag bara tvungen att gå dit igår, jag klarade inte mer. Överläppen är svullen, bara läppen kommer åt tänderna gör asont. Hon sprutade rent med koksalt och rensade lite, hon kunde  inte göra så mycket mer då det var en akuttid och dessutom infektion. Fick alltså penicillin, vilket resulterade i att det kliar över hela kroppen, mest i ansiktet där det även har blivit röda prickar. Detta på grund av att jag är allergisk. Men det finns inget annat alternativ. Antingen blir infektionen större och jag får mer ont eller så får jag må skit med allergin i 1 vecka.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck