Sidor

söndag 18 oktober 2015

Lyckad utställningsdag

Att ta sig från punkt A till punkt B idag är verkligen en utmaning. Har så ont i fötterna då golvet i utställningshallen är rätt så hårt. Och med en massa spring under dagen gjorde ju inte saken bättre. Och dagen blev väldigt lång, kom inte hem förrän klockan var 20.30 och då har jag ändå bara 7 mil till Varberg. Hade sådan tur så jag fick samåka med Anngert, att köra själv idag hade tagit ännu länge tid. Mörkt ute med en kombination av trötthet är ingen bra kombo om man säger så. Trevligt sällskap i bilen gjorde att resan gick fortare. Och det var kul och trevligt på utställningen där jag fick träffa många nya vänner, men även nya bekantskaper. Zira gjorde sitt bästa med att charma besökare (i buren)......men att behöva vara uppe med mig var ingen hit idag. Hon kände inte för det, ville mycket hellre ner på golvet och leka.

Men trots hennes sprallighet lyckades hon bra på dagens utställning...mycket bra till och med. I katalogen var det 66 anmälda britter, varav 22 av dom var långhår....all britterna dömdes tillsammans då Brittsällskapet hade ordnat en Brittspecial. (fanns även lite sidoklasser) Om alla britterna var på plats vet jag inte....kanske någon var dragen, har ingen koll. Men isåfall var det nog inte så många som var dragna. Jag tänkte ta bilder på alla men så blev det inte. Fick inte ens med alla britterna som kom från min uppfödning.
4 domare dömde britterna och var och en av dom skulle utse sina 5 bästa vilka alla 20 sedan var uppe för ringen, dom 10 bästa britterna skulle koras.

Jag blev kvar bland dom 10 bästa....trodde Zira skulle bli utslagen rätt så fort. För där fanns många fina britter. MEN....Zira vann, hon blev 1:a i Brittspecialen 2015. Kan tänka mig att jag såg rätt så snopen ut!!! Och domaren gav mig massor av beröm för henne och min uppfödning. Stolt??? Bara förnamnet :) Som att inte det räckte så blev Zira BIR (Bäst i Ras). HON slog ut alla dom andra, helt otroligt....och så overkligt att jag var tvungen att fråga om det var rätt.....om rätt nummer vann. För det var en massa uttagningar och jag har ingen aning om vad alla gällde.

Zira blev även nominerad till panelen. Första steget (tror jag) var bästa hona 6-10 månader....det tog hon.....Sedan bästa hona/hane 6-10 månader.....det tog hon också. Men sen tog det stopp. Upp bland dom bästa var det katter i olika klasser och där blev hon utslagen av en...tror jag.....långhårig britt. Jag får återkomma med mer info när resultaten kommer ut. För jag har ingen koll då det var så mycket. Lägger ut några här, men bara dom som kommer från mig uppfödning, det vill säga dom jag trots allt lyckades fota. Resten av bilderna som jag tog sätter jag ut på FB.


Zira slappar strax innan vi åkte




Känns väldigt speciellt får jag säga....Känner mig stolt och "mallig"



Zira inspekterar....Men jag mutade med godis i pokalen :)




Tawalli's Frank Sinatra "Kompiz" ägare Anngert och Tawalli's Freddie Mercury "Freddie" ägare Diana
Bröderna återses sedan utställningen i Malmö...5 år sedan sist.

Så här såg det ut 10 april 2010




Den 1 november 2010 var dessa bröder på klubbmästerskap och vann "Lika som bär"



  Så här såg det ut igår :)
Kompiz till vänster och Freddie till höger





Kompiz för bedömning




Och Freddie för bedömning




Tawalli's Cary Grant




Jag och Zira. Och nej, jag är inte sur, bara väldigt fokuserad






Tillsammans med Denise Hennerdal och hennes vita britt Hennerdals Fiona



1 kommentar:

  1. Grattis!!! Så roligt det var att hälsa på o se alla fina kissar på utställningen o träffa alla goa vänner! En riktigt lyckad utställningsdag!

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck