Sidor

lördag 3 oktober 2015

Renovering vardagsrummet

Nu när hösten har kommit så är det bara att ta tag i aktiviteterna inomhus som är planerade. Det första jag har gjort nu är att tapetsera om i vardagsrummet dom 3 väggar som var kvar. Gillade inte riktigt det som var, dessutom tyckte jag det var slarvigt gjort vilket gjorde att jag retade mig på det. Nu är det ju inte bara att tapetsera. Måste ju ta bort möbler och i samma veva möblera om, och dessutom sandpappra väggarna...försiktigt...så jag slapp och få slipdamm överallt. Och det gick bra.


Någon som kommer ihåg att vår bokhylla såg ut så här?




Här är den målad och står vid kortväggen....annat nu ;)




Allt på väggen är nerplockat och hålen spacklade




Och nu är allt förarbetet klart




Undrar just vad som har hänt här...blev ett konstigt mönster på väggen när jag sandpapprade



Första tapetlängden uppe



Tittar ni riktigt noga så ser ni att det glittrar lite




Ena väggen klar....nu är det bara resten




Fick ju dra ut alla sladdar som har med tv:n att göra. Har INTE fått ihop det




Gjorde om och bytte "benen" på tv-bänken. Ville ha stabilare 



Här är dom nya som jag precis har målat




Nu så är allting klart





Bokhyllan fick komma fram på denna väggen och jag satte dit en hylla emellan så blev det en tv-möbel.





Här stod båda delarna tidigare. Har fått lämna plats för den öppna spisen som kom i onsdags. Trodde den skulle vara svår att skruva ihop  men det gick fort och lätt




Har även fått upp vikdörren mellan hallen och vardagsrummet. 




Fönstret i vardagsrummet har piffats upp med nya gardiner




Och det nya kylskåpet/frys kom i torsdags





Det som är kvar är golvet som ska läggas i sovrummet. Sen är allt klart....Tror jag ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck