Sidor

lördag 4 december 2010

Fjodor

igår så var ju Fjodor 18 månader. Så klart vägde jag honom. Fast jag kunde lika gärna låtit det vara....blev bara lite besviken. Han äter ju som bara den men väger inte mer än 4681g. Vägde honom för 2½ vecka sedan och han har gått ner sedan dess, inte mycket bara 19g, men ändå. Emellanåt när jag ser på bilder på andra britthanar i hans ålder så kan jag inte låta bli att undra om jag ger mina katter fel mat. För ingen av dom blir ju så där stora, och Fjodor kan knappast kallas för en biffig hane i nuläget. Visserligen leker han och busar med bebisarna, men jag tycker inte att det ska påverka vikten negativt......för såååååååå mycket är han inte igång. Hmmmmmm. Kanske dax för avmaskning av katterna igen. Inte för jag tror att dom har mask, men man vet aldrig.
Idag så har det varit superfint ute. Katterna har varit ute på altanen lite längre stund än vad dom har varit den senaste tiden. Suzie har suttit under tresitsen och spanat på alla fåglarna som kommer fram och äter. Fjodor kryper in under trallen......bräderna sticker ut cirka 10cm och där ligger han och spanar riktigt nära. Är lite förvånad över att dom inte stångar på nätet......men det kanske kommer.
Tidigare ikväll så påbörjade jag min stickning av en liten hund......som jag tänkte skulle bli en katt :-) Började igår kväll med det gick inte så bra då alla bebisarna var så nyfikna och hoppade upp till stickorna hela tiden. Det slutade då med att jag fick dra upp allting för av någon konstig anledning så var där 2 maskor för mycket. Men idag så är det rätt och dom tröttnade nog igår för idag så har dom knappt tittat på det. Bild på den kommer sen...när det blir klart :-)
Har också varit iväg i Smålandsstenar och hälsat på en kompis och passade samtidigt på att ta lite bilder på hennes hund.....ett par bilder här i bloggen och vill du se dom andra så finns dom HÄR Först lite bilder på kizzarna




Tindra och Kate




Fjodor och Kenny




Kevin och Kattis




Jamie och Kiefer




Och så Abbe.....tog bilderna som jag gillar bäst







1 kommentar:

  1. Jag bytte torrkäk till Eukanuba för en 4 månader sen eller nåt. Då var båda kissarna rätt fula i pälsen och lite väl smala. Nu är Lancelot rent ut sagt tjock! T o m Gwennie, som alltid varit spinkig, är normalrund.Bästa käket ever tror jag. Så nu kör jag på det och så får de lite mjukmat ibland.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck