Sidor

tisdag 24 november 2015

Mini 9 veckor

Och ni som följer min blogg och kan er matte kanske har räknat ut att det är dag 63. Och jag tror fortfarande att om hon går 65 dagar så får hon sina bebisar imorgon. För jag tror att hon är parad natten mellan den 20-21 september (söndag/måndag) Tog tisdagar som veckodagar....så ja...hon kanske får på torsdag den 26:te: Men min magkänsla, som tyvärr har svikit mig många gånger tidigare säger den 25:te....alltså imorgon. Vi får se.

Hon äter jättemycket. Jag öppnar en burk med 156g blötmat och det smäcker hon i sig i loppet av 3-4 timmar. Alltså 2 burkar om dagen + torrfoder. Och dessemellan lite annat smått och gott, hon måste ju få skämmas bort den blivande mamman. Likadan burk mat får Lillan och Zira, fast inte allt på en gång för då torkar det. Dom äter nämligen upp 1 burk tillsammans under hela dagen. Zira går ju också och småäter på torrisar medan Lillan totalvägrar och har gjort det sedan hon fick hennes kull där Mini är född, alltså över 2 år. Varför vet jag inte....inte några sorter alls, jag har provat.

Just idag känner jag mig lite orolig när det gäller Mini. Går omkring och kollar henne i rumpen hela tiden. Livrädd att hon ska åka på livmoderinflammation igen. Men hon blev ju dräktig så snart efter förra kullen så det bör klara sig. Så snart det går, säkert någon gång i samma veva som bebisarna flyttar ska jag kastrera henne och omplacera henne. Jag har funderat på att spara en hona ur denna kullen, OM det blir en choklad och något som jag tycker är bra. Men det är inte alls säkert. Detta på grund av att jag kan inte ha hur många katter som helst och jag planerar att spara en hona efter Milla när hon får sina bebisar. MEN.....Jag är också supersugen på att behålla en hane om det råkar födas en rödsilver...jättesugen faktiskt. Men men...vi får se. Bestämmer ju inte det i slutänden själv iallafall, har ju Benny som styr upp lite här. Har nog annars haft en hel del kizzar här hemma.

Sen är det ju det här med namnen. Jag har ett tema för Millas bebisar framöver och det temat vill jag behålla just för den kullen. Men Minis kull som föds nu vet jag inte än vad jag ska välja. Jag har två teman att välja mellan, men kan som sagt inte bestämma mig...Får helt enkelt vänta tills dom är födda och då kanske det stämmer jättebra med just ett av dom teman. Dessa teman är det INGEN som känner till och jag kommer INTE att avslöja det förrän jag presenterar vad bebisarna kommer att heta (om allt går bra vill säga)

Mini väger idag 5424g och har under veckan gått upp med 374g, sammanlagt uppgång är 1227g
(förra gången 200g och sammanlagt 1321) Räknar jag från förra gången så väger hon ungefär 1 bebis mindre, alltså kan hon få 4:a bebisar. Om dom inte är små och det blir många mindre. Attans så spännande.... Bilderna är tagna nu på morgonen. Jag tycker hon ser större ut fast hon inte har gått upp lika mycket. Ser man på hennes huvud ser det väldigt litet ut mot hennes kropp







Jag älskar frukt. Och igår var jag supersugen på frukt. Så jag gjorde ett fruktfat med marinerad kyckling. Kyckling kvar som ska bli till middag idag för frukten lär ta slut snabbt. Redan nu har det halverat (från en annan stor skål) Här finns 3 olika sorters vattenmelon, ananas, kiwi, blåbär, vindruvor och passionsfrukt. Sallad och tomater som dekoration och som man också äter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck