Sidor

torsdag 12 november 2015

Året som gått

Det är inte riktigt 1 år sedan som jag flyttade tillbaka till Sverige, den 8 december blir det ett år. Men jag har haft lägenheten sedan den 1 november 2014, över 1 år alltså. Det har hänt otroligt mycket under året som har gått, fram till idag. Eller vad säger ni??? Idag förstorar jag bilderna även om dom är många :)

Från den 8:de december 2014 har detta hänt

Jag har gjort rabatt och målat entrén, även målat staketet utanför





Entrén den 14 december





Vi har byggt rastgård och altan









Jag har även byggt egna altanmöbler






Så här såg det ut från början







Hallen är tapetserad och nytt golv är lagt



Från början såg det ut så här





Även köket är tapetserat och golv lagt. Bänkskivorna har fått ett lyft och nytt kylskåp har vi köpt in själva. Hyresvärden har köpt in en ny spis. Köksmöblerna lånade jag av mamma tills jag hade råd att köpa tillbaka våra vita




Nu är det en spishäll istället




Tapetserat och nytt golv lagt





Nya kylskåpet



Bänkskivorna före och efter





Vi har även satt dit en ljusramp över diskbänken. Har många olika färger att välja mellan och det finns även en dimmer till






Tvättstugan är nog inte riktigt klar än. Har precis köpt dit en torktumlare och det gamla torkskåpet har hamnat på tippen. Funderar på att måla dom fula väggarna vita inom kort. (kanske babyrosa eller babyblå) Även en till hylla ska upp till höger om fönstret

Så här såg det ut




Och detta är idag







Sovrummet precis när jag flyttade in. Köpte senare tillfälliga sängar innan våra från Spanien kom. Alla möblerna har vi fått av Mia som inflyttningspresent. En del är kvar och målade, andra skänkta till vänner eller second hand





Idag ser vårt sovrum ut så här! Jag har själv byggt sänggaveln. Hyresvärden lät tapetsera om och vi har precis lagt nytt golv






En stor garderob att gå i. Här fanns bara 1 garderob att ha kläder och annat i så vi köpte egna garderober och satte in här.




Tidigare såg det ut så här





Vardagsrummet har jag också tapetserat om, och vi har köpt lite nya möbler






Så här såg det ut tidigare. Vi lånade mammas "tjocktv"






I slutet av Januari kom våra få grejer från Spanien, sängarna och lite annat. Bland annat vår tv






Vi har en ny bil! Eller ja, ny är den inte. Jag fick den av min man Benny när jag fyllde år i mars




Mini fick ju sina kattungar den 14 april 2015 och jag sparade Zira i den kullen
Mini ska ha kattungar igen om knappt 2 veckor, alltså inom ramen av året jag skriver om.


Mini med sina 5 bebisar. Kiara, Scar, Zira, Simba och Mufasa



Zira som stannade hemma




Och Mini med nya bebisar i magen




Vi har även köpt en ny kizze, en hona från Danmark. Hon heter i stamtavlan Pasht's Sunny Stixy men kallas för Milla







Fram till nu har vi varit på 9 utställningsdagar, 1 är kvar innan den 8:de december. Nämligen Göteborg den 6 december. Höjdpunkten var Word Show i Malmö....Och även WCF-utställningen i Varberg. Det har gått extra bra för Zira som på varje utställning hon har varit på har hon varit uppe för nominering





I Varberg blev hon Bäst I Ras och kom även 1:a i Brittspecialen




Utöver här hemma har jag tapetserat hos min brorsdotter Josefin och hennes Marcus....Klicka HÄR och att komma till det inlägget. Och jag har helrenoverat mammas lägenhet....klicka HÄR om du villl kolla det.

1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck