Sidor

söndag 29 november 2015

Långhår eller inte???

Prue, Piper och Phoebe, en av dom är långhår. Tror jag. Trodde det redan när hon föddes men det vet ju alla som håller på med uppfödning att det är svårt att se när dom är så små....det bör kanske gå 2-3 veckor innan man med säkerhet kan säga att -Jo, hon är långhårig. Tänkte skriva om det redan igår men måste ju spara något till idag :) Kollade imorse om Shaq har gett långhår innan på Findus och såg att han har gett en. Om Piper (som jag då alltså tror är långhår) är det bär Mini med andra ord på långhårsanlaget. Inget jag har kollat för blir det långhår så blir det....Och jag vill ju gärna ha det ibland. Mini har inte gett långhår innan och ingen i kullen hon själv föddes i är långhår. MEN, Minis mamma hade 1 bror som var långhårig. Så ja, Piper kan mycket väl vara långhår som jag tror. (synd det inte är Phoebe, då hade jag behållit henne helt säkert då hon hade varit den enda i sitt slag)

Alla tjejerna mår bra, äter och växer. Fast Mini mår fortfarande lite dåligt, vill inte äta bara dricker vatten. Så imorse tvångsmatade jag henne lite med mjölkersättning genom spruta och gav henne lite Recovalecent så att hon iallafall får lite vitaminer i sig. Men äta vill hon alltså inte. Får se om det ger med sig under dagen annars tar jag henne till veterinären imorgon. Då hon mår illa så är hon inte så jätteduktig på att tvätta sina bebisar. Vilket resulterade i att jag sent igår kväll fick bada/tvätta av alla tjejerna i en badbalja. Går inte att bara torka av med papper eller en våtservett. Så det blev ett bad. Lite protester ja, men nöden har ingen lag. Är så glad att dom befinner sig hemma hos mig, annars hade detta nog inte funkat alls. Vikterna idag är:
Prue 143g +16g
Piper 129g +17g
Phoebe 132g +14g

Först bilder på alla tillsammans. Och om ni tittar noga så ser ni vem som är Piper utan att jag "talar" om det.











Dagens bilder på tjejerna

Prue






Piper












Phoebe








Och så en liten filmsnutt vid mjölkbaren. Tyvärr får ni nöja er med "bara" ryggen








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck