Sidor

måndag 4 augusti 2014

Vildkatter

Dagen började tidigt för min del, jag började städa redan vid 6-tiden i morse...eller rättare sagt, jag fortsatte städningen från igår då jag inte orkade ta allt. Orkade inte idag heller, tog bara här nere, uppe tar jag i morgon bitti. Att städa och göra saker funkar bäst tidigt på morgonen eller på kvällen när det är svalare ute. Just nu när klockan är 22.30 så är det 25 plus. Vid 9.30 åkte jag iväg för att handla. Trodde det skulle vara lugnare i affären men noop...så mycket folk. 10-12 kassor öppna och stor kö till alla. lite Ullaredskänsla blev det :) Var även och tog en fika med Charlotte. Blev dock bara en cola....orkade inte kaffe i den värmen. På hemvägen tog jag vägen förbi en affär som säljer plantor...eller affär är det ju inte utan en stor trädgård med en massa plantor som jag skulle vilja ha. Jag var inne för att köpa vindruvor och så blev det en annan större blomma också och en mindre. Namn??? Ingen aning. Väl hemma så planterade jag allt.
Efter att jag blev klar tog jag mig en siesta, svalt och skönt uppe i sovrummet.

Framåt kvällen när det blev lite svalare tog jag mig till platsen där jag visste att det fanns en massa vilda katter. Såg det första gången när jag var ute och gick tillsammans med Michaela och barnen. Jag ville redan då sticka tillbaka och mata men Benny gillade inte läget...man vet ju aldrig. Men nu var jag där iallafall och gav dom en massa mat. Köpte ju torrisar och blötmat till mina tjejer i början när vi flyttade hit men dom ville inte ha det. Så istället för att slänga bort all kattmat köpte jag engångstallrikar och delade upp 5kg torrfoder och massor av blötmat och åkte iväg med allt till stället där alla katterna är. När jag parkerade såg jag inga katter alls så jag tog kameran och gick bortåt för att kolla närmare innan jag tog med mig maten. När jag gick så började det komma fram mer och mer katter. Jag tog några bilder och hämtade sen maten som jag hade lagt upp...15 tallrikar. När jag kom med maten så kom det fram så många katter så jag nästan blev rädd. Lade ner maten och vips så var där 4-5 katter vid varje tallrik. Jag räknade till 30 katter sen gav jag upp....det fanns många många fler och flera av dom kom inte fram för att dom var rädda för mig. Så jag tog lite bilder igen och sedan gick jag bort till bilen så att dom kunde äta i lugn och ro. Efter bara en liten stund så började katterna gå från faten och sträcka på sig....slicka/tvätta sig och åma sig i backen. Mätta och belåtna. Och det fanns in så mycket som 1 torrisar kvar efter 5kg!!!! Gick runt och plockade upp alla faten och åkte sedan hem igen. Jag vågade inte röra någon och klappa. Fast det spelar nog ingen roll för även om jag hade vågat så var katterna alltför rädda för mig så jag hade inte kommit åt. Tyvärr så kommer ju inte detta att bli någon vana. Jag har helt enkelt inte råd. Får ta dit lite torrisar när mina egna katter ratar det. Hade varit annorlunda om jag hade mycket pengar. Då hade jag iallafall handlat det billiga torrfodret och gett dom sådant. Men 5kg räcker inte för varje matning....någon katt kommer att vara utan :(

Här finns också en inhägnad som någon har gjort. Jag ser att det är någon annan som ger katterna mat och vatten. Någon enstaka bädd och ett lite hus. Finns även skylt där det står att det är förbjudet för hundar.































Det fanns massor av sådana här skalbaggar i backen 





Soluppgången i morse






Vindruvorna jag köpte och det andra. Vindruvorna är höga, den ena som jag och den andra cirka 30 cm högre.Priset var endast 30 euro för allt, =277 kronor




Planterat och klart





Blev en vaxduk idag också


1 kommentar:

  1. Klart att man inte kan mata dessa katter mer än någon gång.. :( Fint har du gjort hemma. Kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck