Sidor

lördag 9 augusti 2014

På Playan

Nähä, tänkte jag i morse. Idag ska jag vara turist, sola och bada hela dagen. Eller i allafall så länge som jag orkar. Till och med ligga och sola fast jag inte har ro till det. Packade med mig extra handduk som jag kunde ha som huvudkudde och en bra bok. Tog även med mig pengar så jag kunde köpa mig vatten och eventuellt middag ifall att jag blev hungrig, finns ju 2 ställen på stranden där man kan köpa mat dricka och allt annat som man önskar. Även kläder, skivor och annan skit som försäljare springer där nere på stranden med och stör. När klockan var 9.30 så var jag framme. Blev nästan lite besviken. För här hemma fanns inga moln när jag åkte men det fanns det väl framme på playan. Fast jag vet ju att det blåser bort fort. Trodde att jag var tidigt ute med det fanns mycket folk redan då. Och efter bara ett par timmar så var stranden knöfull. Och så även i vattnet.....som imorse inte alls var lika skitigt som igår. Fast när jag åkte hem så var det rätt så mycket bös i vattnet igen, inte alls lika klart och fint som när jag kom.

Vid 14-tiden blev jag hungrig och gick upp och tog mat. Fast med så mycket folk där så tog det 45 minuter innan maten kom till mig. När jag var klar så gick jag ner och tog mig ett dopp till. Sola orkade jag inte mer, kände att det började strama lite i huden på mig. Var hemma igen 15.30. Och jovisst kan jag vara hemifrån så många timmar fast jag har katter. Jag vet ju att dom ligger och sover flera timmar under dagen så dom saknar mig inte så värst mycket. Dom kom inte ens fram när jag kom hem, till och med jag kunde ta mig en sen siesta. Hade planer på att gå ut och käka något gott igår kväll men när klockan var över 22 orkade jag inte, började känna mig trött. Men jag ska upp ikväll. Känns skönast att vara ute sent då det är så svalt och skönt och maten smakar mycket bättre då. Idag tog jag till och med mobilen ner till stranden så här kommer några foton.



Tomt på morgonen men ändå mycket folk








Ett par timmar senare






Bild från matstället







Och jodå....Jag fick allt lite färg idag :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck