Sidor

lördag 16 augusti 2014

Blomsterkullen

Jupp, det blir till att kalla denna kullen för Blomsterkullen från och med nu. Givetvis är det Suprise-kullen jag skriver om men dom har fått sina namn av Christin nu. Och det känns lite konstigt att komma ifrån mina kändisnamn men det känns ändå helt rätt. Har ju tänkt att byta till annat...lite också för att jag har tröttnat på just kändisnamnen. Så att ansvaret för namnen fick gå över på Christin kändes helt rätt och jag slapp själv att ta steget :)

Jag har fått lite nya bilder på bebisarna....Men det var bara rumpbilder för att kunna avgöra könen.Jag hade en del fel i mina gissningar när dom föddes men det blev rätt så bra iallafall. Trots att jag trodde mig kunna se vilka könen var tog jag till lite experthjälp av Annette, bara för säkerhets skull. Och trots att jag och hon hade samma åsikt om vilka könen är och färgerna skriver jag ändå......detta är med reservation..det kan bli fel iallafall för det är svårt att bara se genom bilder.

När jag nu presenterar dom så blir det med bilderna som jag fick av Christin när dom bara var 1 dag gamla. Jag vet att det är några av er som väntar på nya bilder, och det kommer så småningom. Tanken är ju att jag idag skulle skriva ner födelsevikterna och tiderna också men jag får uppdatera just detta blogginlägget när jag får mer exakt info av Christin. Men här kommer dom iallafall :) Bilden på blomman dom är döpta efter kommer under



Tawalli's Akleja hona chokladsköldpadd silver






Tawalli's Malva hona chokladsköldpadd silver






Tawalli's Scilla hona chokladsköldpadd silver





Tawalli's Linné hane choklad
 Christin menade mannen Linné men jag sätter även ut Linné blomman








Tawalli's Iris hona chokladsköldpadd silver






Tawalli's Näva hona chokladsköldpadd smoke






Tawalli's Lupin hona chokladsköldpadd silver







Vi fortsätter med mamma och pappa


Tawalli's Olivia Wilde döpt efter en kändis, men
Olivia kommer från latinets Oliva som betyder olivträd. Växer massor av här i Spanien. På bilden är Olivia 9 månader



Olivblomman är mycket vacker




Och så pappan, Linden´s Atlas.
Atlas är ju både en stor karta och vi har den i ryggen. Men det finns faktiskt även en blomma som heter Atlas, något som fanns mycket i min rabatt







4 kommentarer:

  1. Så underbart härliga hela bunten♡♡♡♡
    Men Näva förblir min favorit då Lillan & Mini är de vackraste kissarna ever !!!
    Grattis igen!!!!

    SvaraRadera
  2. helt Underbara bebbar med underbara namn ^_^

    SvaraRadera
  3. En sån härlig blomsterbukett tillsammans med självaste blomsterkungen Linné

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck