Sidor

söndag 31 augusti 2014

Benidorm

Benidorm i Spanien är ju ett populärt semesterställe, jag har hört rätt så många som har varit här , och alla har typ sagt att det är fantastiskt. Jag har väl aldrig varit intresserad av att åka.....men njaaaa....nu är det ju nästan ett måste. Fast det som lockar mig är ett ställe där som heter Mundomar. Och där kanske jag kan få min dröm att gå i uppfyllelse, att simma med delfiner :) Dock inte just nu då jag/vi inte har pengar till det, kostar nämligen 150 euro för 30 minuter (1377kr) Att jag tar upp Benidorm beror på att jag och Benny har tänkt ta en dagstur/semesterdag till ett nytt ställe för att se lite hur det ser ut här, stället heter Javea och ligger 171 km från oss, norrut. Vi ska åka upp kustvägen...ska bli så kul och spännande. Vet dock inte om det blir någon dag denna veckan eller nästa. Vi måste nämligen byta bromsar på bilen först och dom har inte kommit än. Och Benidorm....Ja, vi åker förbi där. Och OM vi hinner och OM vi hittar så åker vi eventuellt inom Mundomar och tittar på delfiner iallafall :) Vi har ju bestämt oss för Javea så hinner vi inte till Benidorm får vi ta det en annan dag...ligger ju inte så långt från oss...vilket jag trodde från början.

Det blir inga bilder på bebisarna denna helgen. Men Christin ska fota dom på deras 3-veckorsdag som är på tisdag. Får se när dom nya bilderna kommer på bloggen :)Istället får ni hålla till godo med nytagna bilder på Lillan och Mini. Jag vet, dom kanske ser uttråkade ut. Men jag lovar, det är dom inte. Och så kommer det en video som ni kan njuta av på Javea :)












En karta så ni kan se vår rutt :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck