Sidor

onsdag 20 augusti 2014

Mina solkatter

Lillan och Mini njuter verkligen av att få vara ute. Natten mellan lördag och söndag så kom det regn här, första gången sedan vi flyttade hit. Inte mycket, men så pass att det rensade luften lite. och efter den natten så har det inte varit mer än 22-23 grader under nätterna. Och dom graderna har hållit sig så låga ända fram till 10-tiden. Så dom har fått vara ute flera timmar varje morgon. Det har ju varit soligt och i solen har det varit betydligt varmare Men jag har smarta katter som håller sig i skuggan.

Smarta katter ja!!! Båda två är benägna till rymningsförsök. Vi har fått sätta upp lite extra nät utmed muren till vägen. Dom kommer inte upp på muren, inte än iallafall. Muren som är inne vid terrassen var väldigt intressant, främst för Mini. Så där har vi också satt upp nät. Och utmed andra sidan där vindruvorna står. För Mini har stått och måttat där också upp till taket. Nu SKA det vara säkrat här men man vet aldrig. Har sett vildkatterna här och dom är väldigt viga och jag tycker dom kommer in överallt. När det gäller grinden till ingången så har jag fått förstärka den med nät också. För Lillan har petat ut med tassen flera gånger och försökt typ smita. Inte för att jag tror att dom vill smita från mig...Men det är så mycket runtomkring och dom är supernyfikna. Speciellt på mornarna när det är mer liv och rörelse utanför med alla som är ute med sina hundar och vildkatterna som stryker omkring här.

Under 1 vecka har jag varit i Alicante 2 gånger tur&retur då. Förra tisdagen var jag och hämtade hem Benny och igår var jag och lämnade honom på flygplatsen då han skulle iväg och jobba igen. Som tur är så är det knappt 7 mil dit. Måste säga att vår flytt till Spanien och mina bilresor där jag har kört själv har stärkt mitt självförtroende supermycket. Jag som knappt vågade köra in i Halmstad eller Varberg tidigare. Men här kör jag på, och då ska ni veta att dom kör PRECIS som dom själva vill. Blinka...vad är det. Eller vänta i en rondell när man kommer...inte många som gör det, dom bara kör ut. Och det är i rondellerna det händer mest olyckor. Och rondeller har dom...jisses vad rondeller här finns. Stackars den som råkar få bensinstopp och snuten kommer...då blir det böter...eller om man får punktering. Man får inte köra barfota och inte med flipflop och inte med högklackat....böter på det också. Och just det, man får inte ha ljusen på dagen och man får inte boxera....böter på det också. Sen att folk kör fulla här hem efter sina pubrundor....DET skiter dom i. Har själv sett flera personer som knappt hittar sina bilar eller får i bilnyckeln.


Dagens bildskörd av mina solkatter

Lillan tvättar sig i godan ro när hon plötsligt hör något



-Vad var det





Vackraste Lillan. Jag tycker det är så superkul att ta bilder på henne ute. Inga kisande ögon, alltid pigg och vaken








Min lilla teaterapa Mini. Ställer alltid upp på  foton. 

















1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck