Sidor

söndag 19 februari 2012

Ny kamera

Ja, jag har den inte än. Men Benny visade mig idag vilken jag skulle få. För att laga den gamla lönar sig inte. Dessutom så är jag av den åsikten att går något sönder och man lagar det så tar det inte lång tid innan det går sönder igen. Jag har gogglat på felet, och det hade med spegeln att göra, något som visade sig inte vara så ovanligt just när det gäller Nikon D40. Hmmmmm Tråkigt att behöva lägga pengar på en ny,, men jag har alltså abstinens. Kameran jag kommer att få går också att filma med. Jag har en otroligt snäll man. Han själv är inte det minsta intresserad av fotografering utan jag får den för mitt eget intresse. Följ länken om du vill läsa mer om den.

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/systemkamera/D31001855KTVR/nikon-d3100-systemkamera-18-55mm-vr-objektiv




Jag har varit lite off när det gäller bloggande. Mycket runt om mig när det gäller utställning, planering och så vidare på kattfronten. Jag har bland annat gjort en hel del beställningar på skyltar, och jag har gjort skyltar som jag kommer att ha med mig och sälja på utställningen om 2 veckor. Skyltarna är roliga att göra men jag kasnke inte ska göra så många åt gången....på grund av min värk så känns det i handen efter all klippning.





När det gäller utställning så kommer jag och Benny att åka själva till Tyskland. Benny tyckte att vi skulle göra det....som en liten semesterresa. Och då det blir vi själva som kör så ska jag även ha med mig Priscilla som dagen innan utställningen fyller 10 månader och alltså kan ta sina första cert. Denna utställningen gör att det pirrar i magen på mig redan nu, trots att det är flera månader dit. Nyfiken som jag är så har jag googlat lite efter bilder på själva hallen då jag har fått höra att det rätt stort









När det gäller planer av kattungar så är det första gången sen jag började som jag planerar NÄR någon av mina honor ska få para sig. Även om Luna går i löp direkt efter utställningen så kommer jag inte att para henne, det blir först runt den 18-19 mars om det behagar henne att löpa. Att jag känner att jag måste planera nu är på grund av utställningarna som jag har framför mig. Och detta året blir ett intensivt år för mig med utställningar

Här kan du se mina utställningsplaner.

3-4 mars Varberg
12-13 maj Uppsala
2-3 juni Tyskland
30 juni-1 juli Trollhättan
8-9 september Norge
27-28 oktober VArberg

1 kommentar:

  1. Kommer det bli en brittspecial i Varberg i oktober som det var 2011? För i så fall kommer vi....

    Med vänlig hälsning, Pontus och Carljohan

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck