Sidor

söndag 26 februari 2012

Min nya kamera

Han är så snäll min man. Han hade tänkt köpa nya fäljar till BMW:n men köpte alltså en kamera till mig. Givetvis är jag glad även om jag tycker att det var för mycket pengar på att lägga på en kamera igen. Dock så blev det ingen Nikon D3100. Tänker mycket på det jag har läst om Nikon sista tiden och vill inte att samma sak ska hända igen. Istället så blev det en Sony a35Inte lika tung som min gamla. Har tagit lite bilder med den och dom verkar bli bra. Dock gillade inte katterna läget. Jag har ingen blixt till än och nu när jag tar bilder utan blixten så blundar dom. Ska se om jag får in bra ljus i hallen idag så ska jag försöka ta utan blixt. Det blev bra bilder utan blixt igår också, men det blev lite för mörkt. Men denna kameran kan jag dessutom filma. Den dagen när jag blir miljonär ska jag köpa mig en sån där dyr kamera med alla tillbehör, fast jag vet ju att det aldrig kommer att hända...för att vinna några sådan pengar är det till att spela vilket jag inte gör.

Jag har klippt mig!!!!! Och jag har klippt mig riktigt kort, något som jag aldrig har vågat innan. Det är så mycket positivt med att bli äldre, man vågar mer vara sig sig, iallafall jag. Nu känner jag inget behov i att jag måste sminka mig bara för att gå till affären, inte heller att jag måste klä upp mig för att gå ut. Och jag har aldrig någonsin haft så här kort hår. ( Anngert....lika kort som du ) Det enda som jag ångrar med klippningen är att jag inte har vågat göra detta innan. För gissa vad???? JAg passade i det, det blev hur bra som helst. Jag till och med känner mig lite snygg :-) Och mitt gråa hår har kommit fram mer och jag bara älskar det. Jag har ingen bild på det men ska försöka se om någon kan hjälpa mig med det. Annars kommer det bilder efter nästa helgs utställning.....brukar fastna ibland :-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck