Sidor

söndag 26 februari 2012

Kurts knölar

När det gäller Kurts knölar på magen så har dom faktiskt minskat. Dom är inte helt borta men är alltså mindre. Jag har ju haft en del honor som har haft mjölkstockning, och jag tycker lite att det känns dom om det kunde vara det. Fast när jag har pratat med andra uppfödare så säger dom att hanar inte kan få det. Mina katter brukar ju gå motströms så jag tror iallafall att det kan vara mjölkstockning. Eller det kanske är fettknölar. Hur som helst så tror jag att det är en reaktinon av p-sprutan. För som sagt, han äter och dricker bra, pälsen är superfin på honom och han busar och leker.....allt är som vanligt.....förutom dom förbaskade knölarna.

I fredags så var jag iväg och badade honom precis som planerat.Tanken är ju att ifall det blir så att han kan vara med på utställningen så är han badad. Jag ska ringa och prata med Ann och höra vad hon säger. För jag har inte dragit honom och kommer inte att göra det heller, inte förrens på utställningsdagen isåfall. Sedan så får han följa med till veterinären när jag ska rabiesvaccinera Fjodor och Priscilla.....veckan efter utställningen. Hur som helst så är jag inte lika hysterisk nu när det gäller honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck