Sidor

torsdag 14 april 2011

Surrogatmamma

Det har varit en jobbig dag idag, det sticker jag inte under stol med. I morse ringde Kety. En av hennes tjejer, Pandora, hade inte gått upp i vikt, och hon ville för allt i världen inte ta Hollys tutte. Irrade bara runt i pälsen och pep, vilket också resulterade i att Holly blev orolig. Detta är något som jag inte har varit med om tidigare så jag hade inte en susning om hur man skulle lösa det. Sa till Kety att ta med sig Pandora till mig så skulle vi testa om hon ville ta Tindras elles Suzies tutte, vilket inte heller gick. Jag sa till Kety att lämna Pandora här och så försökte jag många gånger under dagen, men med samma resultat. Givetvis handmatade jag henne, och se det fungerade alldeles utmärkt.Jag fick henne både att kissa och bajsa så det var/är inget fel på magen. Ingen gomspalt, sugreflexerna sitter där. SÅ.....vad är felet???????


I den sista matningen så lade jag till jättelite av tonfikmoussen, bara för att mjölken skulle få en annan smak, och då åt Pandora mycket bättre. Mitt i allt så matade Tindra 2 av sina bebbar, och då tänkte jag att jag kunde testa en sak. Jag sprutade på lite på den ena tutten av maten som var i sprutan, och ÄNTLIGEN.....Pandora tog tutten. Och hon sög på den så det stod härligt till. Men Tindra hade inte ro till att ligga mer än 3-4 minuter, hon reste sig och gick. Inte nu bara för att Pandora låg där, nä, hon har gjort så den sista veckan.......bebbarna tuttar inte på henne så mycket längre. Jag ringde Kety och berättade den glada nyheten, och sa att jag kommer hem till henne med Pandora så snart vi hade ätit här hemma.

Väl hemma så låg Holly och gav sina små mat. Jag var snabb och sprutade mjölk/tonfisk lite på hennes tutte och resultatet blev det samma som här hemma......hon tog tutten, och hon åt för glatta livet. Och då Holly är nybliven mamma så ligger hon ju kvar tills hon känner att bebbarna somnar. Det var en otroligt skön känsla måste jag säga. Även om jag kanske har lite mer vana med bebisar än vad Kety har så är det ett stort ansvar för mig....Man blir ju så nervös, tänk om hon inte klarar sig, och tänk om hon somnar in hemma hos mig. Fyyyy, det hade varit superjobbigt, speciellt som det inte är min egna bebis. Hur som helst, för tillfälelt är Pandora hos sin mamma och allting fungerar. återstår nu bara att kolla hennes vikt imorgon.





4 kommentarer:

  1. Lotta,,du e väl helt för underbar,tänk att ha dig som ett stöd,vilken söt liten bebis dessutom,,
    puussssss o krammmmmmmm
    /zeta

    SvaraRadera
  2. Camilla Karlsson14 april 2011 kl. 19:49

    Å, vad glad jag blir att få läsa att den lilla söta tjejen har tagit tutten igen, nu hoppas vi på det bästa. Kety har tur som har dig i närheten :-)

    SvaraRadera
  3. Du är bara BÄST!!!

    Megakramis till dig kompis!!!

    SvaraRadera
  4. hej lotta jag håller med du e bäst----har lärt mig otrolig mycket dom här 3 dagarna--sov gott hon äter...kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck