Sidor

onsdag 20 april 2011

Jag har shoppat

Igår så är det ju den 19:de och pension, och som vanligt så körde jag mamma för att shoppa. Jag hade en hel del ärenden själv så det drog ut på tiden, och jag "förlorade" 4 timmar. Inte blev det bättre tidsmässigt när jag träffade på folk som jag inte har sett på flera år. Kan ju säga som så att mamma inte var så glad över allt väntande, men det är ju sådant som hon får räkna med (tycker jag)
Jag var och hämtade fryspåsar. När jag mockar så använder jag mig av 3-liters. Dom som man köper i affären tycker jag personligen är jättedåliga. Påsarna som jag köper från Eklunds, där jag har jobbat för en massa år sedan är verkligen kraftiga och superbra. OM jag inte skulle slänga ut påsen direkt så tar det över 1 dygn innan man kan känna lukten igenom. Dom från affären tar inte mer än 10 minuter så börjar det lukta illa. Om du brukar gå på marknad så kanske du också har köpt påsar från dom.......Peter och Kerstin brukar alltid åka runt i hela Sverige.

Sedan så åkte jag in i en affär med kläder. Jag som inte gillar att köpa kläder kände att jag verkligen ville köpa något nytt, linne...skjorta.....vad som helst. Kläderna som jag har är verkligen för stora för mig nu och bara hänger. Inte snyggt alls, och dessutom så ser man knappt att jag har gått ner i vikt i dom. Alltid tidigare när jag handlade kläder var det jobbigt och tråkigt. Jag kunde aldrig hitta något snyggt i storlek XXL, men igår så fanns det en massa snyggt. Men det blev inget handlande i den storleken. Jag har gått ner 2 storlekar, så igår handlade jag storlek L för första gången på många år. Plötsligt var shopping av kläder KUL :-) Fick med mig 4 toppar, och inte i den vanliga färgen svart eller vitt.....utan lite mer sommarfärg. Kul.......

Vidare till Citygross.......mammas ställe....även mitt ibland. Handlade mat där, och det gillar jag väl fortfarande mer än att handla kläder :-) Allt sedan jag började gå ner i vikt har det blivit betydligt billigare att handla mat, jag köper inte så mycket onödigt. Dessutom så gillar ju Benny också maten jag gör med grönsaker så det passar utmärkt. Men igår så köpte jag EN onödig sak.....eller ja, kanske inte. Jag blev sugen på att grilla så jag köpte en grill då vi inte har någon. Den vi hade i huset hade vi slängt. Tänkte att vi skulle grilla kyckling. Men så blev det inte. Väl hemma så gjorde jag allt med kycklingen, och tänkte att när Benny kom hem så fick han skruva ihop grillen. Hade glömt att han skulle åka och köpa en moppe. Så jag började skruva ihop grillen själv........och jag fixade det. Men när allting var klart, och Benny var hemma så blev det så sent att grilla och dessutom lite kallt så det blev stekt kyckling istället.....gick lika bra. Jag ju inte fått till någon dörr ute på altanen än, så jag har ju egentligen ingen lust att grilla där inne. Så vi får väl inviga den till helgen kanske.

Idag så ska jag iväg och hämta panel till altanen, vill ha det så det blir mindre blåsigt och kallt för katterna, mindre blött och mindre snö på vintern. Sen så är det bara taket kvar så kan jag börja inreda på riktigt. Ska ta kontakt med hyresvärden idag och höra om dom har lust att komma med färgen så att jag kan måla det som ska målas. Som ni ser, fullt upp hela tiden :-)

2 kommentarer:

  1. Åh, Lotta, vilken energi!!! Jag blir trött bara jag läser det! Men det är jätteroligt att någon är så positiv och glad!
    Krama Mickelimickelimick!

    SvaraRadera
  2. Börjar bli nyfiken på altaninredningen nu... Lite bilder snart kanske...?

    Kram
    Anngert & co

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck