Sidor

lördag 23 april 2011

Bebisarna magsjuka

Det är inte första gången som bebisar blir magsjuka hos mig. Mer eller mindre varje kull har haft en dag då dom spyr och har diarré. Dom har det inte samtidigt alla, vilket jag kanske ska vara glad över, dom byter av varandra. Det enda som är ovanligt är att även Fjodor & Kurt har varit dåliga i magen och så även honorna. Kanske har jag dragit med mig någon skit hem. Hur som helst.......Trots deras "magsjuka" så mår dom bra. Dom äter, dricker, och dessemellan har dom sina race. För min egna del så har det varit aningen jobbigt då jag har fått mocka mycket mer än vanligt. Vill inte att dom eventuellt ska trampa i diarrén, och dessutom så stinker det så fruktansväsrt illa när bebisar är lösa i magen. Under natten som var så sov jag i datarummet. Hörde att en av dom spydde under sängen, sedan blev det besök i toalådan. Det var bara att resa på mig och mocka. Spyan under sängen fick jag ta idag. Har städat extra mycket idag just för att jag inte vill att dom ska få fler bakterier i sig än vad dom kanske redan har. Vägde alla katterna idag......det är bara Natasha som har gått ner i vikt sedan jag vägde dom i måndags, fast bara med 11g. Suzie har ju också gått ner, men det är väl mest för att hon går i löp var och varannan dag. Måste nog köra ett ultraljud på henne igen och se om hon är dräktig. Om hon inte är det så tror jag att jag sätter henne på piller. Även Kurt har gått ner.....med 24g. Nu får alla katterna pulver "mage" i maten och jag hoppas att allt har stabiliserat sig tills imorgon. Just det. Dom andra bebisarna har alla gått upp i vikt, absolut inte mycket, eller så mycket som dom borde, men ändå.

Som ni har märkt så har jag ju inte bloggat någon dag igen. Har inte orkat. Håller på här hemma, både med bebisarna och med hemmet/altanen/blommor/inredning och ja, jag vet inte allt :-) Dessutom så har jag varit trött, frisk luft har den verkan, iallafall på mig. Har ju varit ett helt underbart väder här, och jag har väl inte haft någon större lust att sitta inne. Mesta delen har jag varit ute på altanen och alla katterna med mig :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck