Sidor

tisdag 12 april 2011

Hollys bebisar födda

Äntligen har dom tittat ut, och dom är helt underbara. Har redan en favorit i den kullen, MEN jag ska inte ha några långhår här hemma, måste ju ha tid att sköta dom också, vilket jag känner att jag inte har. Fast man ska aldrig säga aldrig, vet ju inte vad jag själv får framöver. Understrykas bör att det INTE är mina bebbar bara för att jag bloggar om dom. Nä, dom är Ketys och om ni vill följa dom så följ dom på Ketys blogg. Hur som helst.........

Väntan har varit lång, främst då Kety räknade fel. Jag räknade ju att hon skulle få i måndags. Så igår när inte Kety ringde till mig så kände jag mig bara tvungen att ringa till henne och fråga hur det var. Holly hade haft värkar hela natten och varit orolig, men ingenting hade hänt. Efter lite prat med Kety så tyckte jag att hon skulle komma och hämta mig. Hade ju ingen bil hemma då Benny hade den till jobbet. Och jag ville kolla hur Holly mådde. Sa till Kety att jag tar med mig kameran nu, och att jag kände i magen att det skulle hända något.

Hmmmmmmm Väl hos Kety så kom Holly direkt till mig. Hon lade sig på golvet framför mig och jag kände på magen. Efter bara några minuter så gick jag in i bebisrummet och ropade med mig Holly och visade att hon skulle lägga sig i lådan......vilket hon gjorde med en gång. Kety hade försökt flera gånger men inte lyckats. Och det tog inte många minuter så satte Hollys värkarbete igång, hon fick krystvärkar. Kändes hur bra som helst :-) Hela förlossningen gick bra, och Holly var superduktig. Får alltid beundran för en kattmamma som så direkt vet vad hon ska göra. Det blev alltså 5 bebisar, alla stora och fina. Jag hade lite svårt att se könen igår, men jag tror att det är 3 honor och 2 hanar......2 honor helt säkert. Den ena tjejen är svartpadda och en kopia av Holly. Jag var lite orolig när dom 2 sista föddes då dom fick fostervatten i sig, speciellt den sista bebben trodde jag inte skulle klara sig. Den som kom näst sist till och med sög jag ut vatten genom mun/mun metoden......allt för att dom ska klara sig :-)Jag att det kan vara 2 svartsilverpaddor, en svartsilver spotted eventuellt tigré kille och en svartsilver tabby. Ska dit imorgon (onsdag) och kolla lite närmare på dom och ta fler bilder när dom är torra.

STORT GRATTIS KETY till din underbara långhårskull.

4 kommentarer:

  1. Helt ljuvliga!!!! Och så skönt för Kety att ha dig Lotta, blir faktiskt avundsjuk..... vill att du ska vara med när Millie får sina bebisar!

    Storkram

    SvaraRadera
  2. Grattis både Lotta & Kety......Enljuvlig kull, men är inte förvånad....den är ju efter Tawalli´s katter så de kan ju inte bli annat!!! //kram

    SvaraRadera
  3. Vilken "super-kattmorska" du är, Lotta! Och vilka underbara småkizzar!!!

    SvaraRadera
  4. utan dig skulle detta varit..hmmm vill inte ens gissa ::)) tusen tack jag uppskattar det såå mycket du e bäst kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck