Sidor

måndag 25 oktober 2010

Utställningshelg!!!

Ja, hur ska man summera den i ett enda inlägg.........som vanligt antar jag.....jag skriver massor och du orkar inte läsa allt :-) På fredagen åkte jag och Mia (hon som har Julian) till Varberg och hjälpte till att rigga inför utställningen. Gick väldigt snabbt, och var mycket trevligt. Tråkigt nog så ringde Lena som har Mia (Cameron Diaz) Hon ringde att hon inte kunde komma då hon var dålig, och det var inte alls kul att höra. Ja alltså, inte det att hon inte kunde komma, men att hon var dålig. Jag har inte pratat med henne än, men jag hoppas att hon mår bättre nu. Väl hemma så väntade Diddi här.....hon skulle vara med hela helgen, och hon hade med sig Fjodors brorsa Freddie. Lite snack och sedan fixa det absolut sista för att sedan stupa i säng.


Lördag
Hela dagen var supertrevligt. Alltså, det är så roligt att få träffa alla som man känner, både kattungeköpare och vänner man kommit i kontakt med genom Facebook, och medlemmar i Hallandskatten. Med i bilen till Varberg var Mia som körde, jag, Diddi och Josephine (Ketys dotter) Jag hade ju då med mig Fjodor och Jamie. Diddi hade med sig Freddie, och vi har ju ställt ut tidigare. Mia hade med sig Julian och detta var hennes första utställning med katt.....tidigare har hon bara ställt hund. Josse hade med sig Nemo ( XeniaBritt's Zeus Enyo) Även hennes första utställning. Dagen började med färgbedömning på nästan hela J-kullen. Anmälde inte Lovis (Jane Seymour) då jag var helt säker på hennes färg. Alla 3 i det gänget som är röda är tigré, som jag misstänkte, men hade ändå reggat dom som spotted då tigré ska vara så ovanligt. Och jag blev ju så klart megaglad. Jamie är också det jag trodde från början....rödsilver shell. Snacka om total lycka för mig :-) Dagens domare var från Ungern, Erica Lazlo. Se om jag kan få ihop det nu. Freddie slog brorsan Fjodor, Lovis slog syrran Jamie och Julia, och James slog ut brorsan Julian. Erica gick på storleken, för alla britter hon valde var den som var störst i just den gruppen. Freddie blev nominerad, men i slutänden var det en annan katt som tog det. Även Boogis blev nominerad, men slogs ut av en annan ras. (har jag för mig) Hur som helst, flera av katterna från mig gick alltså vidare, vilket gjorde mig megastolt. Och alla fick helt superbra bedömningar.


Söndag
Denna dagen blev typ en repris från lördagen :-) Flera av Tawalli'skatterna gick vidare, och idag gick även Fjodor och Jamie vidare och blev nominerade :-). Och Jamie slog ut både farsan och sin farbror och blev Bäst i Variant :-) Hon fick MYCKET bra kritik för hennes stora ögon och ögonfärgen (även på lördagen) Och vet ni....även JAG fick mycket bra kritik. Att jag hade mycket lovande katter, och en bra bas för min uppfödning. Blev ju nästan mallig :-) Och det som är konstigt med denna helgen ÄR......Jag tog inte ett enda kort. Orkade bara inte ens ta upp kameran ur väskan på lördagen.....hann för den delen inte heller, och på söndagen tog jag inte ens med mig den. Hmmmmmmm


Idag då.
Är så grymt trött. Hade väl i tankarna att vila men det har inte blivit så mycket av den varan. Telefonen har gått varm, och här har varit besök. Måste uppdatera min hemsida. Just nu har jag 2 tingade kattungar, dom andra 4:a är för tillfället reserverade, så det kommer besök kommande helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck