Sidor

torsdag 14 oktober 2010

Suzie haltar

Det har inte varit någon bra dag idag. Faktiskt den sämsta dagen på evigheter. Igår när jag sydde så strök jag också, och som så många gånger tidigare så hade jag strykbrädan framme........BARA strykbrädan. Medan jag sydde så hörde jag världens brak ute i hallen där bordet stod......det låg på hallgolvet. Givetvis så förstod jag att det måste ha varit någon av katterna som hade hoppat upp.......som så många gånger förr. Dom gillar att ligga på strykbrädan. Men inga katter syntes och jag antog att allting var OK. Hur som helst så tog jag väck strykbrädan till sin plats i garderoben.
 
Senare på kvällen när jag satte mig för att se en stund på tv:n så kom inte Suzie så som hon brukar. Jag lockade på henne och till slut kom hon fram.....linkandes/haltandes. Förstod då att det måste ha varit hon som hoppat upp på brädan, och på den smala delen då i och med att den ramlade i golvet. Jag satte mig i 3-sitssoffan och lockade upp henne dit, och hon hoppade upp till mig. Jag började känna på hennes vänstra bakben, det som hon haltade på. Först i höften....hon visade ingenting.....sedan där knäet är.....ingenting där heller. Men när jag kom till tassarna/trampdynorna som fräste hon på mig och var på vägg att hugga mig......klorna satt i min hand. Alltså....där hade hon ont. Jag var på väg att känna igen men kom inte så långt....hon fräste och kom åt handen med klorna igen. Så jag fortsatte inte utan lät henne ligga där och vila. Med is i magen så väntade jag till idag på morgonen. Det var inte svullet, hon gick på det men haltade alltså. Ringde vet. Hur som helst, hon hade typ stukat/sträckt på den. Ingen medicin då den stillar smärtan och hon går på tassen och kan skada den ännu mer. Inget gips och inte ens bandage. Dom ville inte söva henne för att sätta på det, vilket jag nog inte heller hade tillåtit i hennes tillstånd. Men dom kände efter med mycket möda och besvär. Nä...jag orkar inte skriva mer om det. Gjort är gjort och jag har jätteångest så vill någon skälla på mig är det fritt fram :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck