Sidor

lördag 3 maj 2014

Mini nominerad

Då var första utställningsdagen över i Gislaved. Och det gick mycket bättre än vad jag trodde. Lillan fick sitt cert och var framme för nominering men det var en Devon Rex som tog det. Lillan fick superbra bedömning, dock fick hon nedslag för sin storlek. Eller ja, inte storleken för den har hon ju, utan att hon behöver gå upp lite till i vikt. Och det vet jag ju redan men det finns inte så mycket jag kan göra åt den saken. Får helt enkelt låta tiden gå. Även Mini var uppe för nominering och hon blev också nominerad och gick upp till panel. Men där tog en annan kisse det (kommer inte ihåg vilken) Superbra bedömning fick även hon och jag själv fick bra beröm med att jag har lyckats få fram bådas färg som inte är det lättaste enligt domaren. Dagens domare var Lone Lund och jag är jättenöjd med dagens resultat. Och både Lillan och Mini tog det hela med ro. Medan vi väntade på panelen hade jag Mini i mitt knä och hon låg där och bara kikade runt och sov emellanåt. Jag behövde inte ens hålla i henne för hon försökte inte smita en enda gång...duktig tjej.

Sen så gick jag runt och pratade med en massa "kändisar" Dagens absolut bästa var en supertrevlig överraskning. Jag blev så glad så jag faktiskt började gråta en liten skvätt. Stod och pratade med en besökare som jag också känner när det kom någon och kramade om mig bakifrån. När ajg vänder mig om är det Lena som har Stenkatten's britter. Och även hennes dotter Lill var med. Dom kom ända från Alingsås för att överraska mig och säga hejdå nu när vi ska flytta till Spanien. Jag kan inte förklara i ord hur glad jag blev över detta. Med sig hade Lena även en present, en liten börs/necessär. I den fanns ett litet kort där det stod skrivet så sött och där fanns också 100 Euro. På kortet står det
"Kära Lotta! Lycka till i det nya landet! Gå nu ut och ät nåt gott tillsammans, eller skaffa dig något bara till dig själv! 10.000 kramar till dig från mig och alla goa kissarna som du har berikat mig med!!!"

Något som inte var så roligt av att det var så jädrans kallt i hallen. Redan när jag gick upp ur sängen kände jag att det var kallt även ute, -2 så jag fick ta på mig annat än vad jag hade tänkt mig. Vilket var tur, för som sagt i hallen var det kallt, gick med jacka nästan hela dagen. När jag satt med Mini och kände på hennes öron så var dom jättekalla så jag fick hålla lite i dom och värma dom. JAg började nysa redan tidigt på eftermiddagen så jag blir inte alls förvånad om jag åker på en förkylning nu. Trött var jag också fast jag sov bra natten före. Jag var så trött så jag höll på att somna när jag satte mig ner för panelen, det bara snurrade i skallen. När jag väl kom hem så pratade jag bara några få ord med Benny, åt ett par mackor och sen gick jag och la mig, klockan var bara halv sju (18.30) Skulle bara vila lite för jag kände att huvudvärken började komma. Men jag sov hela kvällen, vaknade vid 22-tiden bara för att dricka lite och gå på toa. Sen direkt tillbaka till sängen. Vaknade för 1 timme sen (nu är klockan 05.03) Detta är alltså ett dagen efter inlägg :)



Minis fina pokal. Bilden tagen med mobil och den enda bilden som jag tog. Hade inte ens framme kameran för jag orkade inte. Sen är det tur att jag brukar göra nya bilder när katterna blir större. För först nu när jag lade ut denna bilden såg jag att jag hade stavat fel på blodgrupp......men det får jag väl bjuda på :)





Presenten som jag fick av Lena. Åter igen....Tusen Tack !!!


1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck