Sidor

söndag 18 maj 2014

Altanen borta

Vi kom ju hem i onsdags från Spanien. Sen dess har det varit fullt ös här hemma. Mycket av det som har med altan och trädgård att göra var tvunget att fixas innan Benny åkte till Norge idag för att vara borta i 4 veckor och jobba. Och då har han varit borta mycket både fredag och lördag då han tävlade med golfen Jag har gjort vad jag har orkat och lite till för att underlätta. Bland annat var jag iväg på tippen 5 gånger igår med virke som skulle kastas. även om altanen är såld så kan vi ju inte skicka med sådant som inte går att göra något med. Att jag fick åka flera gånger beror ju på att jag inte vågar köra släp. Sen så fick jag hjälpa Oliver att köra utemöblerna som han har köpt av oss. Behövde vara tomt på altanen för att sätta igång och riva allting "på riktigt". När Benny kom hem satte han igång direkt och vid 21.30-tiden och 60 tusen skruvar senare (kändes det som) var den sista trallbiten borta. Tyvärr så hann han inte köra virket från altanen till han som har köpt det så det får väl stå tills Benny kommer hem igen. Ny tur till tippen på tisdag igen då det blev lite att slänga. Dessutom, innan Benny åkte i förmiddags så plockade han även ner duschen då den är såld.

Under förmiddagen idag så kom Anita och Ingemar och plockade upp alla blommorna och tegelstenarna som dom har köpt. Givetvis hjälpte jag till. Så nu är även allt det borta. Dock fick dom inte plats med kantstenen runt dammen då kärran hade blivit för tung...men dom stenarna ska grannen plocka bort nu i eftermiddag. Vad som är kvar för mig att göra med rabatten är att fylla igen och jämna ut och sedan så gräs. Tar inte så lång stund. Men jag är så trött i kroppen nu och har så ont. Men det är bara att bita ihop.


En bild på altanen tagen förra sommaren innan jag grävde upp den nya rabatten




I torsdags tog Benny bort soldäcket



Och nu finns här ingen altan




Bara en massa brädor på hög






Dammen förra sommaren och lite av rabatterna







Snyggt va!!!! Nu ser det ut så här. tragiskt tycker faktiskt jag.



1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck