Sidor

söndag 24 juni 2018

Tankar och funderingar

Det är många tankar och funderingar som rör sig i huvudet nu. Det känns i hjärtat att dessa små hjärtan är min sista kull. Alltså sista kull!!!!! Jag har varit på väg tidigare, jag vet. Jag har varit på väg att lägga ner uppfödningen på grund av värk men hade ju faktiskt tänkt ha katter hemma. Kastrater. Som det är nu så kommer jag ju inte att ha någon katt alls. Och jag känner mig ledsen över det. Jag håller på att försöka bearbeta detta.
Jag vet att flera av er tänker "Nä Lotta, du kommer inte att kunna hålla dig utan du kommer med fler kullar" Har redan fått höra det. Och har hört det dom 2 gångerna jag tidigare har sagt att jag ska lägga ner. Men vet ni, nu är det på allvar. Och det är väl anledningen till att jag har alla dessa tankar och funderingar. 

Jag väger för och nackdelar. Den enda nackdelen är faktiskt att jag inte kommer att ha katter att ösa min kärlek på. Ingen katt som lägger sig vid mig i sängen eller soffan.
Fördelarna är många, tyvärr.
Inga katthår i sängen och soffan, inga katthår alls någonstans. Rena fönster då inga katter är där och tjattrar med fåglarna. Jag sparar pengar då jag inte behöver köpa varken kattmat eller kattsand. Eller något alls kattrelaterat. Jag kan åka bort om jag vill utan att tänka på kattvakt. Jag kan åka bort flera veckor i sträck om jag vill. Men störta fördelen är hälsan. Jag bara känner att jag måste tänka på min hälsa. Men efter att ha haft britter i 14 år kommer det att bli så tomt. Men men, det är bara att bita ihop och ha fokus på framtiden. Och njuta dom få veckorna som jag har bebisarna hemma.

Nu börjar det hända lite mer i bolådan. Lite mer alltså, inte så mycket. Eftersom dom har öppnat ögonen, ja inte Sally då, hon har precis börjat. Men nu kan dom ju också höra. Och det märks tydligt då jag pratar, då lyfter dom på huvudet och följer rösten. Nästan alla har tappat navelsträngen, det är bara Leo som har sin kvar. Jag är lite sur att jag inte kan sända live på FB, det bara laggar och allting blir i slowmotion emellanåt. Detta efter att det har blivit fiber här. Tycker personligen att det bara är skit, nätet var bättre med telia.
Hur som helst så blir det givetvis bilder på bebisarna idag också.


Tim





Smilla




Kian




På denna bilden fick Kian vara i en bädd och när jag lockade så tog han upp huvudet efter mig




Sally




Dino





Leo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck