Sidor

tisdag 26 juni 2018

Sarahs bebisar 2 veckor

Idag blir dom alltså 2 veckor. Och idag kan jag med säkerhet säga att det är 4 killar och 2 tjejer. Jag är också 99% säker på att alla är korthår. Dino som jag trodde var långhår när han föddes har inte alls sådan päls som långhåren brukar ha vid denna "åldern" Under veckan som har gått så har det varit lite si och så med vikterna. Alla har nu öppnat ögonen, Sally var sist ut, hon öppnade dom först nu i morse. Leo var sist med att tappa navelsträngen vilket han gjorde igår. Allting sådant tror jag tar på kraften och energin.

Så snart jag hör att dom vaknar är jag där och glor, kan liksom inte låta bli.
Dom är ju så otroligt söta nu när dom ligger där och sprattlar. Visat också antydan till att ta fast för att springa och för att busa med varandra. Öppningen som jag har haft för Sarahs skull när hon var tjock får jag vända mot väggen vilken dag som helst. Nu tittar dom nämligen ut genom hålet. Visserligen sover dom fortfarande lika mycket, kanske vakna 10 minuter längre sammanlagt under hela dagen. Men det går framåt i bolådan och allting är som det ska vid denna åldern.
Nu går det också att reservera eller tinga en bebis om man är intresserad.
Dagens vikter och veckans viktuppgång kommer här, och givetvis lite bilder
Tim 308g +92g
Smilla 302g +87g
Kian 293g +81g
Sally 292g +84g
Dino 312g +87g
Leo 297g +67g


Tim 







Smilla 







Kian 







Sally 







Dino 







Leo 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck