Sidor

söndag 10 juni 2018

Sarah 9 veckor

Hon har alltså gått 63 dagar nu. Och natten som var har jag påbörjat mina sista vaknätter. Det har inte varit så mycket till sova. Dels är det obekvämt i soffan och dels har Sarah varit lite orolig. Det var hon redan igår och det var orsaken till att jag valde soffan framför sängen. Visst, jag kunde ha sovit gott i sängen med Sarah under. Men jag vill ju inte att hon ska ha för sig att föda där. Och nu är sovrumsdörren stängd.

Igår var hon i bolådan flera gånger och bäddade, till och med lade sig korta stunder. Och det känns skönt att hon gillar bolådan. Hon visar nu ännu tydligare att hon vill ha mig i närheten, låg till och med utanför duschen igår och väntade på mig. Hon har varit ute i rastgården, men bara om jag var därute. Går jag in så går hon efter. Förvärkarna kommer allt tätare och håller i sig längre. Hon har även börjat andas häftigare under dom och slickar sig om munnen. Det gör ju ont. Hade väl för avsikt att klippa lite päls runt tuttarna men tycker inte det behövs, dom är framme klart och tydligt ändå. Och 6 tuttar har hon som alla ser bra ut. I vanlig ordning kommer jag att ha total koll på henne. Dagarna och nätterna innan en förlossning lämnar jag inte ens hemmet. Just nu endast för att vattna i växthuset.
Idag väger hon 5236g och har under veckan gått upp med 192g, sammanlagt nu 1306g.
Har filmat igen och i början och slutet ser ni förvärkar, magen drar ihop sig och blir jättehård







På denna bilden ingen förvärk, bilden under är med förvärk och du kan se skillnaden




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck