Sidor

måndag 18 juni 2018

Stackars Sarah

Jag tycker just nu väldigt synd om Sarah. Hennes bröstvårtor är såriga, bebisarna tuttar antagligen hårt. Inte för att hon är utan mjölk. Och jag kan väl tycka att dom inte verkar tutta mer än mina andra bebisar. Men det är ju iallafall inget som jag vet. Har väl haft ett par honor tidigare som det har varit så med. Men jag kan för allt i världen inte komma på vad jag gjorde för att lindra. Sarah själv verkar inte ha ont av det så det är väl bara jag som är fjantig. Hur som helst så stödmatade jag flera gånger under dagen igår och har stödmatat under förmiddagen. Men Sarah är ju i bolådan och även om dom äter så dom blir mätta av det som jag ger dom är dom och tuttar på Sarah direkt efteråt iallafall.

Här finns en liten som visar att han har röstresurser, nämligen Tim. Han är inte hungrig, inte nödig. Men han är mammig. Så snart Sarah lägger sig ner är han hos henne och tystnar direkt. Likaså om jag tar upp honom, då blir han tyst också. Sally är inte stor i maten, hon tar någon slurk av mamma och någon slurk av mig. Det går ju ingen nöd på henne och inte Kian heller. Han är också sån, småäter. Dom två sover mest. Dino har börjat lyfta mer och mer på huvudet, stark kille.Han är den som absolut inte vill ha flaskan något mer, bara mammas mat duger. 
Dagens vikter är (+ på 2 dagar då)
Tim 208g +31g
Smilla 207g +34g
Kian 197g +30g
Sally 198g +34g
Dino 216g +37g
Leo 208g +36g

Tim






Smilla 





Kian 





Sally 





Dino 





Leo 






Härligt att titta på dom även om dom bara sover










Taget igår


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck