Sidor

onsdag 13 juni 2018

Sarahs bebisar, presentation

Ja, alltså, det här är helt värdelöst. Att det ska ta sådan tid att klura ut namnen. Vill ju gärna ha något som sticker ut. Men dom flesta namnen som jag var sugen på är upptagna så det blir liksom inte något alldeles speciellt för just denna kullen, min sista. Men namn måste jag ha på dom, att kalla dom för nummer 1-6 känns inte ok för mig.
Jag har kollat extra på könen nu på morgonen och som jag kan se det så är det 2 tjejer och 4 killar. Dom röda är tjejerna. Och jag har nu namn på dom alla, namn som är speciella och unika för mig. Vid varje bild kan du se vad dom kommer att heta i stamtavlan och varför dom har fått just dom namnen.

Natten som var sov/blundade jag i soffan. Ville vara i närheten ifall Sarah behövde mig. Men hon klarade allting så bra. Ungarna är tysta och snälla, med andra ord kissade, bajsade, mätta och belåtna. Hon sköter om dom så perfekt så jag blir tårögd. Sarah hamnar lätt bland mina 3 bästa avelshonor,  alltså Lillan, Zira och nu Sarah. Jag har i och för sig aldrig haft problem med några av dom. Men Lillan och Zira var dom bästa mammorna och det är precis dit som Sarah vill kvala in, vilket hon gör lätt även om det bara har gått 1 dag.  Sarah lämnar bolådan mot golvet som är svalar bara när alla ungarna ligger och sover, alltså att hon inte har någon av dom diandes. Hon har varit ute i köket och ätit och hon har varit på toa, men bara för att kissa.

Bebisarna äter som sagt bra. Jag stödmatade dom igår några gånger under dagen. Men dom fick ytterst lite så dom tar Sarahs mjölk bra. Vill inte att dom ska bli bekväma med flaskan, men vill ändå få den där närheten med dom som jag brukar har med små bebisar. dagens vikter kommer här liksom 1 dags viktuppgång. Blir bättre imorgon med vikterna i och med att det inte har gått 1 hel dag för alla när jag vägde dom imorse.
1:an Tim 128g +37g
2:an Smilla 122g +30g
3:an Kian 131g +35g
4:an Sally 122g +23g
5:an Dino 121g +9g
6:an Leo 135g +23g

Jag har alltså kollat könen, men vill ändå reservera mig, dom kan byta kön under veckan och därmed byts namnen ut mot annat. Hur som helst är alla bebisarna reserverade. Måste kolla med alla vilka som fortfarande är intresserade och vilka som inte är det

SE*Tawalli's Love To Tim

brunspotted hane korthår

Tim har fått namnet efter artisten Avicii. Har haft det namnet i tankarna sedan i april. Men vill ju ha ett namn och inte artistnamn. Och som dom flesta vet hette han ju Tim















SE*Tawalli's Love To Smilla 

rödspotted hona korthår

Smilla är lillmatte till Eros som är pappa till bebisarna. Tog så väl hand om Sarah och uppdaterade mig med filmer och bilder på hur det går. Och på det viset fick jag också klara bevis på parningar mellan Sarah och Eros.














SE*Tawalli's Love To Kian

brunspotted hane korthår
(eventuellt långhår)Han har lite vågig päls men den är inte så glansig som på långhåren. Kan mycket väl vara att han har lite längre päls än vanliga korthår men ändå typ är korthår

Kian ligger mig varmt om hjärtat, har alltid gillat det namnet. Och givetvis måste jag få ge det till en av mina ungar.












SE*Tawalli's Love To Sally

rödtabby hona korthår

Även Sally är lillmatte till Eros och höll mig uppdaterad om vad som hände när Sarah var där på besök












SE*Tawalli's Love To Dino

blå hane långhår 
Igår var jag tvärsäker på att han är långhår men inte idag. Är inte alls lika glansig i pälsen som igår. Så vi får låta tiden visa vilket

Dino var min allra allra första britt som jag köpte (rödsilver shaded) och är en kille som har en speciell plats i mitt hjärta














SE*Tawalli's Love To Leo

svart hane korthår 
Eventuellt långhår då jag tycker han är glansig i pälsen. Av och till skimrar det rött i pälsen så jag nästan har trott att det är en svartpadda. Men det är bara spökmarkeringar som kommer att försvinna

Namnet Leo kommer från min första långhåriga britt som jag köpte, även han har en speciell plats i mitt hjärta. 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck