Sidor

fredag 15 juni 2018

3 dagar

Idag blir bebisarna 3 dagar. Händer ju inte så mycket i bolådan, dom sover, äter kissar och bajsar.Fortfarande ovanligt tysta bebisar. Det är så tyst och lugnt i bolådan så att jag måste titta till dom flera gånger om dagen. Bara för att kolla ifall dom fortfarande lever. Och det gör dom. Det verkar som att dom har fått mamma Sarahs lite hesa "röst" Sarah sköter ju om dom kanonbra. Vet att jag har skrivit det massor av gånger men det tål att upprepas. Jag är där och hjälper till med kisseriet. Även om Sarah fixar det själv så vill jag hjälpa henne. Att kissa och bajsa 6 bebisar tar på krafterna precis som allting annat.

Sarah har kommit igång med att bajsa också nu. Och hon kommer ut och äter lite oftare än det första dygnet. Hon har gjort samma sak sedan bebisarna föddes. Hon går ur bolådan först när alla bebisarna har lämnat sina tuttar och ligger i en hög och sover. 
Varje morgon byter jag i bolådan. För även om både jag och Sarah kissar bebisarna så kissar dom lite när dom kryper omkring där.Visst!! Det blir en massa tvättande. Men det gör inget. Jag vill inte att det ska lukta kiss och jag vill inte att det ska vara blött, det blir kallt vilket resulterar i att bebisarna kan bli kalla.

Igår blev jag lite osäker på om Sally är en hona eller inte. Tyckte nämligen att det såg ut som en kille. I morse tyckte jag det såg ut som en tjej igen....Men det är nog en kille. Om det skulle vara så kommer Sally som bebisen är döpt efter att få bestämma namnet. Tills vidare blir det Sally. Sen är det också så att jag misstänker att alla trots allt är korthår. Och nu lägger jag ner dom funderingarna, det lär visa sig.
Dagens vikter är:

Tim 153g +11g
Smilla 148g +12g
Kian 149g +6g
Sally 149g +14g
Dino  154g +19g
Leo 154g +10g

Tim 









Smilla 










Kian 









"Sally"








 
Dino 









Leo 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck