Sidor

lördag 9 juni 2018

Sarah dag 62

Nu känns det riktigt bra, nu vet jag att om bebisarna föds så har dom alla iallafall klarat det kritiska strecket, dag 60. Dag 62 är alltså om det tog sig på söndagen, men man vet ju aldrig, det kanske tog sig redan lördag kväll. Hur som helst, även om det blev parningar sista dagen så är kattungarna födda på rätt sida strecket.

Gårdagen var väldigt lugnt för Sarah. Hon låg mest och sov under sängen. Kom fram för att be om mat. Det var inte så längesedan som jag klippte hennes klor. Men tyckte att det lät när hon gick så jag klippte dom igår igen. Men det fanns inte så mycket att klippa. Och det lät om hennes klor när hon gick iallafall. Antar att det är hennes tyngd som gör att klorna kommer fram mer. Vet faktiskt inte för har inte varit med om det tidigare. Men jag ser att hon har svårt för att röra sig, nu är det tungt för henne. Dom sista dagarna har hon också varit lös i magen. Vilket aldrig har slagit fel när det gäller mina honor. Sista veckan har dom blivit lösa i magen. Jag har heller aldrig tidigare haft en sådan matglad hona så som Sarah är. Nu får hon mellan 8-10 påsar pussi om dagen och 4 mushbollar. Hon äter mycket bättre när blötmaten är utblandad med mush men hon får inte det varje gång. Och utan äter hon inte upp allt på fatet och det som lämnas, ytterst lite blir ju torrt så det kastar jag.

Hennes bolåda blev klar redan förra veckan. Hon har varit där och krafsat, men inte lagt sig. I onsdags morse tog jag fram allting som jag behöver inför hennes förlossning. Det enda som saknas är getmjölken och den får jag tyvärr inte förrän på tisdag. Beställningen jag gjorde blev förskjuten på grund av nationaldagen. Men det blir nog bra iallafall. Idag väger Sarah 5204g och har gått upp med 28g sedan igår, sammanlagt 1260g. Hon har förvärkar väldigt ofta. Jag hoppas hon låter dom stanna kvar i magen några dagar till.


Bilderna lurar ögat på grund av hennes färg. Men jag har filmat och om du tittar från 4.36 minuter in i filmen så får jag henne att gå lite och då syns det mer.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck