Sidor

tisdag 6 juni 2017

Ziras bebisar 12 veckor

Tänk att för 12 veckor sedan föddes dom, jag satt vid bolådan och tog emot dom en efter en. I 12 veckor har jag fått följa dessa underbara bebisar och se deras utveckling. Vilka härliga personligheter var och en av dom har blivit.


Vi har den lilla mammagrisen Camio. Han är den av dom som är mest mammig och försöker ta varje tillfälle i akt att ligga hos Zira och dia. Dom sista 2 veckorna har ju inte det gått så bra då Zira har försökt vänja av dom. Och då kan han sitta där framför henne och titta med stora ögon och undra varför. Han har väldigt lätt för att leka själv med möss eller bollar. Är inget matvrak mer än om det kommer extra gott som  han verkligen gillar. Som mjukost, kokt kycklingfilé eller blandfärs. När han föddes vägde han 113g, idag väger han 1550g















Sen är det den lilla omättliga äventyraren Eros. Som ska vara med överallt, som inte är rädd för att prova på nya saker. Ni som har följt oss vet att han har varit först med allt i stort sett allting. Han har utmanat ödet mer än en gång. Han har gett mig så många härliga skratt med sina upptåg och äventyr. När han vill något så piper han tills han får som han vill, han har en otroligt stark vilja. När han föddes vägde han 115g, idag väger han 1650g










Den lilla prinsessan Athena som från början var en liten trollunge, skitig som få. Åt med hela ansiktet, till och med mat i ögonen. Hon är den tuffaste av tjejerna och ger sig gärna in i leken med grabbarna. Inte lika skitig nu, sitter ofta och tvättar sig. Är pappas flicka och har tytt sig mycket till Tussen. När hon föddes vägde hon 116g, idag väger hon 1472g










Vi ska inte glömma drottningen Corinne. Hon är en liten medlare. Ifall någon busar för hårt så är hon framme och tröstar med den som har varit illa ute, tvättar och spinner. Kommer aldrig att glömma när Sarah flyttade hit och fick en smäll av Zira, då var Corinne hos Sarah snabbt och tröstade. Corinne har mycket bus i sig och har inte varit så sugen på att borstas. Men det har blivit mycket bättre just den här sista veckan. Hon är ett litet matvrak men trots att hon äter så mycket är hon minst. Kan ju bero på att hon är så aktiv med att klättra och ha sig, det är en liten äventyrare i henne också. När hon föddes vägde hon 109g, idag väger hon 1226g








Sophia är prinsessa och drottning i ett. Har nog aldrig haft en kattunge som är så medgörlig och tillåter att man gör allt man vill med henne. Men ändå vara en så bestämd liten dam. Hon är också lite lat, ibland när maten kommer fram sitter hon bara och tittar på mig. Så får jag ta  upp henne och ta fram henne till fatet. Hon fyller egentligen 12 veckor  i morgon, föddes ju den 15 mars, 7 timmar efter Corinne. Men har alltså samma födelsedag som sina syskon. När hon föddes vägde hon 120g, idag väger hon 1538g








Alla bebisarna är otroligt sociala och framåt. Ligger gärna uppe på min mage och spinner. Ligger gärna med mig och vilar middag i sängen och jag har somnat varje gång till allas spinnande. Kommer det främmande ska dom rusa fram till dörren direkt för att se vem det är. Om dom inte är i rastgården där dom älskar att vara och inte hör när det kommer främmande.  Nu på morgonen flyttar Athena och vid 11-tiden Camio. Sent i eftermiddag kommer dom och hämtar Eros och så blir det bara Corinne och Sophia kvar tills på fredag.

Dagens bilder tog jag igår då jag inte trodde att jag skulle hinna idag. Undrar hur många bilder som jag har tagit på dom dessa 12 veckor, har ingen aning. Och jag har heller inte för avsikt att räkna dom. Jag har ju även sänt live på Facebook, det var lättare att kolla. Bebisarna är idag 12 veckor, alltså 84 dagar. Jag har sänt dom live 88 gånger, vissa dagar inget, vissa dagar flera gånger. Sammanlagt har jag filmat dom i cirka 22 timmar. Plus dom 5 timmarna som jag sände live när dom föddes.

2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck