Sidor

fredag 30 juni 2017

Tindra 8 år

Hipp Hipp Hurra för Tindra som fyller 8 år idag. I stamtavlan heter hon  Cosmopolitan's Sunshine, och hon kan titulera sig som Internationell Champion. Det är inte så mycket aktivitet i henne men å andra sidan har hon aldrig varit överdrivet aktiv. Hon har sedan jag fick hem henne varit den av mina katter som har varit lugnast och snällast. Hon fick en dålig start i sitt liv och höll på att dö på grund av att hon var undernärd. Och vid 8 veckors ålder tog jag hem henne så hon fick Eva som fostermamma som då hade egna ungar som var 12 dagar yngre. Ändå vägde Tindra nästan 300g mindre. Förutom att hon fick Eva som fostermamma och diade på henne handmatade jag henne. Och jag kommer ihåg att jag fick åka till veterinären med henne 2 gånger för att vätska upp henne. Att hon var undernärd och dålig berodde på uppfödaren som hade för många katter och kattungar (och hundar) som hon inte hade tid med, tyvärr. Och det är inget skitsnack, alla som kände henne vet att det var så. Tyvärr har hon alldeles för stora öron, men hon har trots det fått kanonfina ungar under tiden hon var fertil.

Idag har jag fixat klart allt inför Phoebes förlossning. Kollade också hur pass bra wifi-n är där då det är vägg i vägg med mig. Och det verkade funka. Så om allting går bra så kommer jag att sända live hennes förlossning.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck