Sidor

fredag 9 juni 2017

Corinne & Sophia

Idag är det dax för min lilla ängel Corinne att flytta till sin nya familj. Dom kommer senare i eftermiddag och hämtar henne. Sist ut är Sophia. Även hennes familj kommer sent i eftermiddag/tidig kväll beroende på trafik och om det regnar mycket. Dom kommer med husvagn och då måste man ju ta det lugnt. Dom åker sen på söndag förmiddag vidare hemåt. Så Sophia flyttar ikväll fast på söndag!!!! Misstänker att dom gärna vill ha henne i husvagnen under nätterna som dom bor här så att dom kan börja lära känna henne. Är det någon som är glad att ungarna flyttar så är det Zira. Hon tycker dom är jobbiga nu. Mycket spring fram och tillbaka medan hon själv helst vill ligga och sova. Tror även Tussen tycker det är mycket spring, speciellt efter hans svans.

Idag är det alltså den 9:de juni. Det har regnat mycket dom senaste dagarna vilket är skönt, rensar luften och det exploderar på riktigt ute. Plus att pollen sätter sig i backen. Men jag tycker nog ändå att det räcker just nu, det får gärna bli lite varmare. Ungarna har inte fått vara ute i rastgården på flera dagar. Tussen och Zira bryr sig inte det minsta. Finns ju tak hela vägen utmed husväggen. Och där kan Tussen ligga och spana från kattställningen eller så ligger han och sover. Hans absoluta favoritplats är det sista jag byggde, katthuset. Även där kommer an upp en liten bit och kan ligga och spana på fåglarna. Han är svår att synas då det är väldigt grönt där ute nu. Nu när det har regnat så har prasseltunnlarna förpassats till förrådet. Har tagit in en av kuberna så tjejerna kan leka där.

I går var jag ju iväg till Ullared. Alltså, jag brukar vara snabb. Jag går in och förser mig med det som jag ska ha. Är mer eller mindre alltid ute därifrån inom 30-40 minuter, vet ju var allt som jag ska ha står. Men igår blev det inte så. Jag gick omkring där i 3 timmar. Jag hade kunnat handla hur mycket som helst kändes det som. Jag har ju gått ner i vikt och har inte handlat så mycket i  min nya storlek. Och när jag handlade kläder där så fick jag ju gå omkring bland xxl-storlekarna där jag tyckte det mesta såg tråkigt ut. Och det är heller inte ofta som jag ser kläder jag gillar bland dom mindre storlekarna heller. Men igår såg jag massor av kläder som jag gillade. Och en del av det hamnade i vagnen. Jag som inte har haft jeans med gylf och knapp köpte mina första igår på flera flera år. Och jag som älskar vita jeans blev helt lyrisk när jag såg dessa. Och roligt var det att kunna handla i storlek L. När jag kom hem och provade det nya så kände jag att jag på vissa plagg till och med hade kunnat ta storlek M. Men jag fyller nog ut det snart då jag har slutat banta, tycker det räcker för ett tag nu. Kommer att ta en paus från det fram till augusti och då bara köra 5:2 i en månad, med ändringar att jag kör 4-2-1, kommer att ta söndagar som ätdagar. Får se hur det funkar. Givetvis hamnar jag alltid nere bland leksakerna för katter. Och även om det inte behövs så fick dom lite nytt i form av vippor och fåglar som piper. Plus att jag köpte en extra leksak just till Sarah som dom alla tokälskar.

Jag är nu snart uppe i 10.000 besökare på min blogg, 25 besökare fattas vilket jag tror att jag får under dagen. Undrar lite hur det kommer att funka. Börjar min räknare om från 1 igen eller fortsätter det? Jaja, det får jag ju se sen. Hur som helst. Misstänker att dessa bilder är dom sista från mig ur någon av mina skyddsänglar.




 









1 kommentar:

  1. Oj så roligt att du hittat en massa fina kläder. Storlek L eller tom M!! Grattis. ÄR så stolt över dig, "syrran". Vi får försöka få ihop en träff snart. Misdommardagen skall ju Greta ha bebisar om jag räknat rätt. Skulle inte du och B ta en tripp upp hit någon dag? Kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck