Sidor

fredag 2 juni 2017

Klara-färdiga-gå

Idag blev dom klara för flytt. Ja alltså, inte själva flytten. Den börjar på tisdag. Men i morse vara min veterinär här och gav dom den andra vaccinationen, dom blev chippade och veterinärs-besiktigade och alla fick stämplat ok i rumpan. Alltid lika skönt. Men samtidigt kaos i mig. Nu vet jag ju att det är nära, riktigt nära. Alla ska lämna mig. Och Tussen fick en tid för kastrering vilket blir den 22 juni. Har bestämt att jag samtidigt ska ge honom en lejonklippning. All den där fettsvansen ska bort. Och det behövs. Tror att hans päls kommer att bli kanon när den väl växer ut sen. Det som kommer att bli jobbigt med rakningen är att jag kommer att se hur mager han är i verkligheten. Han har gått ner nästan 1kg och väger nu strax över 4kg. Att ta honom över ryggslutet känns i mattehjärtat. Men han äter som han ska och han har inte mask (har kollat) Det är hormonerna för han går omkring och är orolig hela tiden och hela tiden letar han efter tjejer som vill träffa honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck