Sidor

söndag 25 juni 2017

Seg helg

Idag är det söndag igen, känns som att det var söndag igår. Denna helgen är alltid så lång tycker jag, hade säkert varit annorlunda om jag hade jobbat och kunnat njuta av ledigheten. Men nu gör jag ju inte det, istället går jag hemma och försöker aktivera mig på olika sätt. Jag önskar så innerligt att jag hade kunnat sova länge varje morgon. Och jag önskar att jag kunde sätta mig ner och bara vara. Men det funkar ju inte med mig, jag måste, bara måste hålla mig sysselsatt. Blir ju tokig av att inte göra något. Och nu denna väntan på Phoebes bebisar.  Dom veckorna brukar ju oftast gå fort. Och det gjorde dom, tills dom förra bebisarna flyttade. Och dom 5 veckorna som Zira har gått på sin dräktighet nu har också gått fort. Och ändå sakta när jag tänker på Phoebe. Vet inte hur jag får ihop det tankemässigt men det är så det är.

Idag var jag iallafall hemifrån en stund. Benny skulle till golfshoppen i Jönköping och frågade om  jag ville med. Så klart jag ville!! Kollade snabbt om Plantagen som ligger på samma ställe hade något som jag skulle vilja ha.. Fanns inget att se direkt på nätet mer än att dom hade sommarrea vilket jag redan hade sett/hört någonstans. Väl där hade jag kunnat plocka med mig hur mycket som helst. För för det hade jag behövt ett par byxor där jag drog fram peng efter peng. Men jag fick med mig det jag var ute efter, björnbär. Och det var också det enda. Eller nä, jag fick en massa inspiration men det var ju gratis. Vet precis hur jag ska  fixa i växthuset sen. Hur allting blir återstår att se, men i min skalle ser det iallafall bra ut. Så resan gav mig positiv energi och en massa massa idéer.

När jag kom h em såg jag att en rosa blomma hade knoppat ut. Gissa om jag längtar efter att alla ska slå ut. Kommer att bli ett rosa hav av fina blommor. Dom blir cirka 80 cm höga. Finns vita också har jag sett men vet inte var man kan få tag på dom. Alla jag har är alltså frön som jag har satt.


Blomman heter Lychnis coronaria







En bild från nätet


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck