Sidor

torsdag 22 juni 2017

Zira 5 veckor



Då har hon redan gått 5 veckor av sin dräktighet. Och hon har redan fått en söt rund mage, den syntes ju bra förra veckan också. Precis som sina tidigare syns det även på hennes ögon, hon ser mer trött ut i doom, liksom kikar. Hon har inte visat något illamående denna veckan. Hon bara är. Det enda som har hänt är att hon är keligare än vanligt. det är ju nu jag också brukar gissa på bebisar. Och jag gissar på 5 som förra gången. Och jag tror att hon kommer att gå upp lika mycket denna gången, bara för att det syns så väl igen. Hennes vikt idag är 4818g och under veckan har hon gått  upp med 159g, sammanlagt nu 588g.

Typiskt Zira, hon låg likadant dom förra gångerna




I morse blev Tussen kastrerad. Han blev även rakad. Och jisses vad liten han blev. Nog för att jag kände att han var tunn och att han har gått ner i vikt. Men nu kan man tro att han inte har fått någon mat från mig. Det var verkligen på tiden att han blev det, nu kanske han kan lugna ner sig lite och inte vandra runt och leta flickor. Och då kommer han också att börja gå upp i vikt. Hans vikt i morse var 4130. Det är inte så att han inte äter, han äter massor. Men det tar som sagt mycket energi att vara en fertil hanne i hans ålder. Jag tänker inte lägga ut några bilder på honom idag. Det blir nog inga bilderpå ett bra dag. Pälsen får allt växa ut lite först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck