Sidor

torsdag 8 juni 2017

Zira 3 veckor

Det är inte lätt att säga något om egentligen om Zira är dräktig eller inte. Men om jag kollar på vikten, jag som alltid väger ni vet....så vill jag nog säga att hon är det. Har inte kollat efter hallontuttar, känns som att det inte är någon större idé för jag tror inte jag ser någon skillnad. Idag väger hon 4505g och har under veckan gått upp med 192g, sammanlagt nu 275g

Det är väldigt tomt här nu. Även om det är kattungar som har flyttat så märks det här hemma jättemycket. Har haft kontakt med alla och det funkar kanonbra, mycket bättre än jag trodde. Jag är ledsen men vet ju att jag har överlämnat dom i goda händer. Imorgon är det dax för Sophias familj att se henne för första gången, ska bli kul att träffa dom. Meningen är väl att Corinne också ska flytta. Men jag ringde till dom i tisdags för jag tyckte inte att hon hade gått upp så mycket dom senaste 2 veckorna. Och jag vet inte vad det beror på. Eventuellt kan det vara batteriet i vågen. Bytte i tisdags eftermiddag och igår morse hade hon gått upp med hela 138g på ett dygn. Att jag tror det beror på batterierna är att även Sophia och Sarah hade gått upp mycket på bara ett dygn. Någon trodde att Corinne kanske hade en infektion i kroppen, men jag har svårt att tro det. Hon har varit/är precis som vanligt, äter och dricker som hon ska och är lika busig som vanligt. Så jag känner ingen oro över att hon ska flytta vilket jag hade i tisdags. 

Jag försökte ta lite bilder på tjejerna men det funkar inte. Kan inte ta bilder ute då det regnar hela tiden. Kunde ju i och för sig ta ut dom på altanen nu på morgonen men nu sover dom. Och jag ska strax iväg. Har dragit mig att åka till Ullared hur länge som helst nu men idag ska jag dit och jag vill som vanligt vara där tidigt. Försökte inne och då utan blixt. Och resultatet är därefter, suddigt och grynigt. Bilderna på Sophia blev katastrof så dom slängde jag, men några på Corinne behöll jag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck