Sidor

måndag 26 juni 2017

Phoebe 8 veckor

Jag är glad för varje dag som går och hon får behålla bebisarna i magen. Hon mår ju fortfarande dåligt och jag ger henne medicin. Och nu är det bara 9 dagar kvar innan dom kommer. Förhoppningsvis går hon sina 65 dagar men jag är lite rädd att hon kan få tidigare. Bara hon håller kvar dom tills helgen är över. Och jag tror faktiskt att hon kommer att må bättre när bebisarna är ute. Tror att det är dräktigheten som  har gjort att allting är så jobbigt för henne. Oavsett vilket så är detta hennes första och sista kull, kommer inte att utsätta henne för detta igen. Jag kollar andningen fortfarande varje dag. Hon ligger runt 35-40 i minuten. Men vet inte om det är mer nu när hon är dräktig då det tar på krafterna. Annars bör dom ju ligga mellan 20-30 andetag i minuten. Förra veckan, i onsdags så var det ju katastrof igen då hon låg på 97. Men jag såg att hon då också hade förvärkar. Magen rör på sig hela tiden så nog lever bebisarna än iallafall. Men jag är fortfarande osäker på om det verkligen bara är 4 bebisar som veterinären sa efter ultraljudet. Dom kanske har missat en, med tanke på hur stor hon är. Och den sista veckan har hon ju fullkomligt exploderat med magomfånget. För som jag skrev tidigare, hade jag inte vetat att det är 4 bebisar så hade jag gissat på 5.

Av mina 10 år som uppfödare så är denna dräktigheten jobbigast för mig. Givetvis är det jobbigt för Phoebe. Men jag har nog aldrig varit så orolig inför en förlossning. Hade ju för avsikt att sända live igen men kommer att hoppa det. Vill lägga precis all min fokus på Phoebe då. Och om något skulle hända vill jag inte sända det live. Hennes vikt idag är 5644g och hon har under veckan gått upp med 212g, sammanlagt nu 1426g. Och alltså, det spelar ingen roll vad veterinärerna har sagt. Vet att dom har missat förut så jag har lite svårt att tro på vad dom har sagt om antalet bebisar. Jag tror iallafall att det är 5 som gömmer sig i magen, och inte 4:a. Dom kan mycket väl ha rätt. Och det hade ju varit bekvämt att veta och slippa undra och vänta om det kommer fler. Men jag kommer att vänta ifall att!!!!


På bilderna ser ni hur litet hennes huvud är mot resten av kroppen. Så hon har växt





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck