Sidor

lördag 25 oktober 2014

Vistabella golfbana

Nädå......jag spelar inte golf. Men ändå så är det en underbar upplevelse att gå runt hela golfbanan och titta på allt vackert...Om än utanför. Innanför får bara dom som spelar vara. Men det fanns en liten stig som gick runt hela och där gick jag och Benny idag. Fast jag kan lova att flera gånger önskade jag mig in på andra sidan. Plocka några stora och mogna apelsiner hade inte suttit helt fel. Och jag såg idag flera frukter på blommor som jag aldrig har sett tidigare. Att gå runt hela tog cirka 1½ timme. Hur långt det var vet jag inte. men jag tippar på att det kan ha varit 3-4 km runt om.
När jag gick där så slog mig en tanke. Idag den 25:te oktober går jag ute i kort kjol och ett linne. Klockan var runt 18.00 och det var 26 grader. Hela veckan som har varit har det varit mellan 25-30 grader utom på morgonen då det ligger mellan 13-18

Jag har inte varit så aktiv här på bloggen under den gångna veckan. Mycket händer här. Jag har haft fullt upp. Viktiga beslut har tagits, Som jag skrev för ett tag sedan, några av er vet vad som händer. Och det är ingenting som jag skriver om i bloggen eller kommer att skriva om....Det kommer fram förr eller senare ändå. MEN...En sak som jag kan skriva om är att jag har tagit beslutet om att föra över mitt stamnamn till Sverak. Känner att tiden är inne för det, och vill ha allting klart innan nya bebisar kommer. Mini löper inte än utan kuttrar på precis som vanligt. Lite hetsig har hon blivit sista månaden mot sin mamma, hon vill bestämma. Lillan är så snäll och låter henne hållas men av och till ryter hon på Mini. När jag är hemma blir dom tillsagda, men jag vet att det händer säkert när jag är borta också. Men jag låter dom göra upp mer eller mindre själva så jag slipper behöva tänka på att jag kanske måste omplacera någon av dom....för det vill jag verkligen inte. Då kastrerar jag hellre.

Bilder på golfbanan och naturen runt om kommer här.






































Denna blomman/busken/trädet finns det många av här i flera olika färger. Men jag har aldrig tidigare sett att det blir en fröbalja av dom.







Likaså palmerna blommar ju nu. I en av dessa palmer fanns det en frukt....frökapsel antar jag. Stor är den också som ni ser när jag håller den i handen. Tog med mig den hem....måste kolla innehållet :) För det är inget som jag tänker plantera...som ni vet så är plantorna billiga här








Ännu en sorts palm som jag vet är väldigt giftig i taggarna för katter. Den hade också frökapsel i mitten......rätt så många faktiskt








Snigel av något slag, häftigt mönster iallafall







1 kommentar:

  1. Såååå vackert o underbart!!! Här är det regnrock o gummistövlar som gäller o fullt m blöta bruna löv överallt ... Skitväder! Drömmer mig ner till er ... / Lenajg

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck