Sidor

söndag 5 oktober 2014

Slappesöndag för kattungarna

Hej alla kattälskare!

Vilket härligt väder! Hela dagen igår var jag ute och njöt. Idag är dagen dock vikt till kattbesök, fotografering och blogg. Jag vill tipsa er som ska köpa kattungar om butiken Propet (klicka på namnet) som ligger i Kävlinge. Jenny som äger den är en vän till mig och hon har lovat att ni ska få rabatt om ni vill köpa nya kattsaker när er nya vän ska flytta hem. De har ett bredare sortiment än vad som syns på hemsidan och de kan även ta hem det mesta om man frågar. Kävlinge ligger inte så långt från Billeberga så jag tänkte att ni kanske ville åka dit i samband med att ni hämtar kattungen. Nåväl det gör ni som ni vill med, jag återkommer till er personligen med rabattkoden så fort jag fått den.

Kattungarna kommer att ha med sig en goodiebag när de flyttar. I veckan fylldes den på med lite mat från Eukanuba. Förutom mat finns det lite leksaker, skålar och broschyrer. Jag tog in alla de små fleccefiltarna i veckan och tvättade dem. Sedan la jag dem på fotpallen så att kattungarna ska ligga på dem och de ska dofta gott av "hemma" när de flyttar. Det kan nog vara en skön trygghet för de små när de kommer till nytt hem.

På fredag under veckan som kommer ska kattungarna till veterinären. Då ska de få sin första vaccinationsspruta - de får en vid 8 veckor och en vid 12 veckor - och även bli chipmärkta. Det ska bli spännande, veterinären satte av extra lång tid och bad att få namn och lite annan information på förhand så att det ska flyta på.

Hoppas att ni har en härlig helg! Christin

Iris

Linné

Scilla

Akleja, Scilla, Linné

Näva

Lupin

Malva
Hela gänget, Scilla ligger lite gömd under Iris :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck