Sidor

söndag 12 januari 2014

Ut med julen

Häromdagen så tog jag bort alla tomtar och annat som hör julen till. Tog även bort alla slingor ute förutom den som är runt ingången. Den får vara med ett litet tag till...eller tills jag är tråkad och inte har något att göra. Och igår förmiddag så sydde jag gardiner. Lite fusk egentligen för jag köpte färdiga längder. Men dom är ju alldeles för långa så jag fick klippa bort en bra bit och sy. Sen så behöver jag ju inte 4 längder så den fjärde klippte jag i mitten och sydde en kappa av den. Gillade ju mönstret på julgardinerna och även tyget så det är likadana...fast i en annan färg nu då...En färg som kommer att passa in även till dom nya köksmöblerna när dom kommer. Och så lite detaljer....typiskt mig. Men det är ju så jag vill ha det. Tänkte att jag eventuellt i morgon ska försöka montera ihop den nya kökslampan också. Många detaljer så det tar nog tid gissar jag. Har haft den hemma i kartong sedan i fredags men jag har haft för ont i armarna för att sysselsätta mig med den.

Idag har jag nog inte varit så poppis hos bebisarna. Det har varit kloklippning och jag kan lova att idag gick det INTE bra. Alla var hala som ålar och ville inte alls...tyckte jag misshandlade dom och skrek helt förtvivlat.Det som var helt hopplös var David. Han är ju störst med och har en vilja av stål...och stark som sjutton är han. Men jag gav mig inte med någon av dom och till slut var jag klar...och helt genomsvettig. Vid sådana tillfällen skulle jag önska att jag kunde knäppa med fingrarna...och vips så var det klart.

Vet ni...inga bebisbilder idag :) Bara på mina gardiner och på lampan hur den ser ut färdigmonterad






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck