Sidor

lördag 25 januari 2014

Ben är 6 månader

Idag fyller då min "lille" gosse Ben 6 månader. Och jag kan lätt säga att jag är glad att Sverak har assistenter som bär på deras utställning för jag hade inte klarat av att hålla honom någon längre stund när vi åker till Örebro om 3 veckor...Han lär ju väga betydligt mer då än vad han väger nu. Och fortfarande så "leder" Ben över Kurt när det gäller vikten...nu vid 6 månader, Kurt vägde 3832g. Jag hade tänkt sluta kolla vikten mellan dom 2 men jag kan inte låta bli för jag är så nyfiken. Det som skiljer dom åt är att Kurt inte växte ur sig och det har Ben gjort. Jag tycker ändå inte att han är speciellt långbent ut utan rätt bra för hans ålder och resten av kroppen.
Bens vikt är idag 3955g, fattas alltså ynkliga 45g för att nå 4 kilo vilken han kommer att göra bara om ett par dagar. Nytagna bilder kommer på Ben här och längre ner får ni även se Kurt när han var 6 månader. Kurt är alltså Lillans pappa :)

















Kurt. Lillans pappa och morfar till hennes bebisar som idag är 12 veckor





1 kommentar:

  1. Jäklar så fin Ben är. Han kan klart konkurrera med Curt. Puss på nosarna

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck