Sidor

lördag 25 januari 2014

Krångligt

Se där ja!!! Det blev inte alls som jag har tänkt mig. Jag skulle ju låsa bloggen...var det meningen. Men nu när jag försökte i morse så blev det pannkaka av allt. Var med nöd och näppe som jag själv kom in, fick hålla på en bra stund. Kollade ju först hur det skulle funka om min man skulle in och läsa. Det var en massa som han skulle göra OCH dessutom öppna ett googlekonto. Så näääää, det får väl vara som det är då. Alldeles för krångligt så den får väl fortsätta vara offentlig och jag fortsätter som vanligt...eller iallafall nästan som vanligt. Och nu har jag bloggabstinens, har ju inte bloggat på evigheter, 1 hel vecka idag :)

Och denna veckan som har gått har det varit fullt upp. Har fixat alla bebisars flyttkassar. Alla pärmar är klara och 10 cd-skivor brända som ska följa med var och en av dom vid flytt. Det är ju alla bilderna som jag har tagit under dessa veckor...blir ju en del :) Igår åkte jag med 10 bebisar till veterinären för vaccinering och veterinärsbesiktning. Alla fick en ok stämpel i rumpan och det kändes skönt. Även om jag känner mina kattungar och ser att dom mår bra och även har känt själv att det inte är fel i leder, inga svansknick och inga navelbrock så är det ändå en pärs varje gång när man åker. TÄNK OM!!!!! Jag är ju trots allt ingen veterinär själv så jag vet vad man ska se efter. Så när allt är klart och det har gått bra får jag en sådan avslappnad känsla så jag nästan får tårar i ögonen.
2 av dom blev också chippade då dom nya ägarna önskade det. Doris blev väldigt mammig och skulle klättra upp på mig direkt. Elsa tog det hela med ro, brydde sig inte alls. Och så Dionne. I och med att jag ska ställa ut henne så är jag ju tvungen att chippa henne också. Och där gick det inte alls så bra. Hon skrek och var skitförbannad, försökte också bita veterinären. Och sen så hade jag problem med att ta i henne på eftermiddagen och kvällen. Hon fräste och ville inte alls att jag skulle röra henne, hon var till och med på väg att bita mig men jag var snabbare. Och nu på morgonen när jag försökte var hon fortfarande sur på mig för att jag utsatte henne för detta.

Det kommer att bli fruktansvärt tomt här. Under helgen flyttar ju alla Lillans bebisar, ja förutom Mini (Dionne) då. Hon ska stanna här och reta gallfeber på oss. Och på torsdag har jag inga kvar, då har alla flyttat. Så gissa om det kommer att bli tomt med bara 3 katter här hemma. Så lite katter har jag inte haft sedan jag började med uppfödningen.

Jag känner till lagen ute på nätet, man får inte "sno" bilder och man får inte kränka någon eller sätta ut namn på folk man kanske skriver om. Men man får ju skriva iallafall vad man vill. Med det vill jag säga att under mina år som uppfödare så har jag läst av kattungeköpare fel...vilket jag bittert ångrar idag. Jag har ångrat att jag har sålt mina kattungar till en del av dom...och NI vet vilka ni är för jag VET att ni läser och följer min blogg. Det är dålig stil att snacka skit om mig som uppfödare och komma med en massa lögner bara för att man eventuellt har nekats till att köpa fler kattungar från mig. Sen är det ju ni som gärna får betala det som betalas ska....även ni vet vilka ni är. Detta gäller alltså en del av mina kattungeköpare.

Att det sen även finns folk som vill få mig till att jag bara producerar kattungar för att tjäna pengar och inte tar hand om dom för att jag har så många åt gången så jag inte hinner med dom. SKIT NER ER!!!! Mina kattungar är rena och friska och alla får den tid dom behöver. Dom är sociala och vill vara med överallt. Dom blir bortskämda med kärlek och en massa annat. Dom lever ett liv med MIG under deras veckor hos mig och jag försummar mig själv, min man och mina vänner under tiden jag har dom. Att det sen också finns folk till att ifrågasätta mig hur jag har råd att ge dom den maten som dom får...Hallå eller!!!!!Bara för att dom är många drar jag inte ner på deras matkonto. Dom får det dom tycker är gott och en massa extra till. Och det är väl ändå mitt egna beslut om jag vill lägga pengarna på deras mat eller om jag ska köpa mig en massa dyra kläder och smink......eller stora dyra ställningar till dom. Jag kan bygga själv, det är billigare och dessutom blir det som jag vill ha det.
I detta nu så kan jag bara känna att mitt beslut att ta en paus verkligen är rätt. Nähä....nog med gnäll för tillfället. Här kommer istället dom senaste bilderna som jag tog på Lillan & Mini. Tycker det är så kul att just dom 2 är så tajta då det är Mini som ska stanna.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna dina tassavtryck