Sidor

torsdag 16 januari 2014

Téas bebisar 10 veckor

Så får jag lägga till ännu 1 vecka på Téas bebisar. Och missförstå mig inte nu....Jag är jätteglad över deras aktiviteter här hemma och jag är jätteglad över deras aptit. Men när jag såg vad vågen visade idag så blev jag nästan lite besviken. Deras vikter för att vara 10 veckor är SUPERBRA....men jag undrar ju så klart vart allt tar vägen. För att ni ska se att jag menar att dom verkligen är bra kan ni kolla DENNA LÄNKEN Här ser ni vad mamma Téa vägde när hon var 10 veckor och vad hennes syskon vägde (Téa vägde 930g) Och hon är ju stor nu om man säger så.  Men alltså.....Alla äter så otroligt mycket hela tiden så som sagt...Jag undrar vart alt tar vägen. Hade dom fått välja själva så hade dom haft huvudet i matfatet hela tiden. Den enda av Téas bebisar som ännu inte kommit över 1-kilosgränsen är Elsa. Men hon är faktistk också den enda av dom alla som inte springer till maten så fort det är något utan hon kan leka vidare om hon nu leker...eller sova vidare.

Vi har haft lite öronvård och det hade vi igår kväll. Och vilka protester det var då!!! Bara för att jag skulle rensa bort lite vax, annars vill dom minsann att jag ska pilla i deras öron. Och det har inte heller varit problem med att rensa innan. Antar att det har med åldern att göra. Började också torka Jamie och Lillan med blöt trasa men jag får nog ta och bada dom iallafall. Båda har ju haft ungar och Jamie har ju dessutom kastrerats och haft en massa blå vätska på magen så jag tror att dom är lite för skitiga för utställningen med bara den våta handduken. Får nog ta tag i badet med dom till helgen så pälsen hinner återställa sig lite innan Örebro.

Både Lillan och Téa ger sina bebisar di mindre och mindre nu....det är mer eller mindre obefintligt när det gäller Téa medan Lillan fortfarande kan ligga med dom. MEN...dom har hittat tillbaka till Jamie och börjat dia henne och dom är fler och fler vid mjölkbaren för varje dag. Och det är nog så att hon har mjölk för jag kan höra smackandet...dessutom så "darrar" deras öron fram och tillbaka. Så nu har Jamie fått dituttar med allt som har med det att göra...ingen päls runtom och lite gult efter att dom tuttar.

Jag har inte tagit bilder idag utan det gjorde jag igår. Men jag lägger ut favvobilden på var och en av Téas bebisar och klickar ni på bilden så kommer ni till sidan med resten av bilderna ifall ni nu missade dom på bloggen igår. Och det är nog sista veckobilderna på dom för nästa vecka har jag massor att göra när det har med Lillans bebisars flytt att göra...kanske kommer någon bonusbild...detsamma med Lillans bebisar. Vikterna idag och veckans viktuppgång är
Emily 1069g +130g
Elsa 980g +32g
Elizabeth 1005g +172g
Elvis 1165g +143g

Emily



Elsa 



Elizabeth



Elvis






1 kommentar:

Här kan du lämna dina tassavtryck