Sidor

lördag 3 januari 2015

Mini är hemma

Idag åkte vi alltså och hämtade hem Mini. Hon kom med svansen rätt över ryggen.....så brukar hon ha den när hon är på bra humör och glad. På väg till Em sa hon inte ett knyst i bilen. Men nu när vi åkte så protesterade hon lite. Hon hade nog gärna sett till att ha med sig Em hem...eller stanna hos honom.

Det blev kontrollvägning av henne idag då. Måste ju som ni vet ha lite koll. Om det har blivit något vet vi så klart inte, vi får helt enkelt vänta in dom berömda 3 veckorna och hålla tummarna. Har även tagit ett tuttkort....så jag har lite att se skillnad emellan när det väl blir dags.
Vägde henne förra fredagen och då visade vågen 4153g. Idag visade vågen 3762g...alltså har hon gått ner med 391g. Känns ju inte så jätteroligt, men jag vet att det kan bli så när dom är på parning. OM det nu visar sig att det blir bebisar så har jag faktiskt inte en aning om när dom ska födas. Så jag får väl sätta ett eget datum framöver när jag tror....ifall det alltså har tagit sig.

Jag tycker själv att jag har ganska så bra fantasi.....livlig fantasi emellanåt till och med. Men dessa dagar som Mini har varit borta så har det visat sig att min fantasi har gått och gömt sig. Jag  har ju som ni vet alltid gett kattungarna namn efter kändisar. Och jag ville ju komma bort från det nu och då Christin hade bebisar så fick hon bestämma namnen. Det blev ju Blomsterkullen och där kom då brytingen. Men nu då?????? Jag kan helt enkelt inte komma på något tema...det är helt tomt på alla ideér. Tror jag ska ta hjälp av Ems matte :) Kan bli hur bra som helst.

Här kommer bilden på Minis tutte. Nästa vägning av henne kommer att bli redan på tisdag, och det är tisdagar jag kommer att ha på henne som veckodag. (Och DÄR gick Lisa igång och börjar räkna på när jag tror bebisarna kommer)

Inte mycket till tutte nu inte ;)

2 kommentarer:

Här kan du lämna dina tassavtryck