Sidor

tisdag 27 januari 2015

Mini 4 veckor

Då är det alltså meningen att Mini har gått 4 veckor idag. Fast jag måste erkänna att jag har tvekat under veckan som har varit. Nu har hon ju ätit väldigt dåligt i nästan 3 veckor och jag vet inte hur jag ska tyda det. Hon är jättesmal över höfterna och i övrigt tycker jag. Vet att dom kan må dåligt...och vet att jag har haft någon annan hona som åt dåligt men gick upp  i vikt ändå......men kommer inte ihåg vem det var och inte har jag hunnit att gå in i bloggen och kolla bakåt. Får väl ge mig själv den uppgiften den kommande veckan när jag har lite mer tid till att sitta vid datorn och vara ute för att surfa.

Denna veckan har hon alltså ätit otroligt dåligt. Inte ens kött som hon älskar har hon ätit...kanske tagit 1-2 små bitar och sedan bara gått iväg. Det ENDA som hon vill ha är råa kycklinghjärtan. Och det får dom båda varje dag lite. Men jag kan inte ge henne det för att hon ska äta sig mätt på det. Är inte bra att äta för mycket av det....kommer inte ihåg varför...men bra är det inte. Jaja....Får hoppas hennes illamående försvinner den kommande veckan i alla fall. För även om jag har tvekat så visar hennes tuttar på att hon ska ha. Dom är verkligen mer röda än rosa nu...Kollade lite snabbt när Lillan hade gått 4 veckor och Minis är mer röda och mer markerade. Försökte fota men det gick inte...hon slingrar sig från famnen hela tiden....vill inte ligga på rygg. Men annars ligger hon på rygg. Och tittar jag då närmare på hennes mage som jag gjorde innan idag så kunde jag se tuttarna utan att leta efter dom....pälsen har redan glesnat.

Hon sover mycket mer än vanligt och har blivit mycket lugnare...vilket säkert uppskattas av mamma Lillan. En annan förändring på Mini är att hon springer in under sängen när någon kommer för att komma fram efter 3-4 minuter. Annars kom hon tidigare alltid springandes till dörren för att möta upp. Hennes päls har ju blivit mjukare och hon har börjat fälla.
Vikten på Mini är idag 4244g och en ökning på 95g denna veckan. Och för första gången sedan parningen väger hon mer än när hon åkte...med hela 91g.

Måste säga att jag tycker det är lite extra kul med Minis bebisar. Jag längtar som bara den....Och extra kul att jag redan har fått flera förfrågningar på dom. Började redan när jag skrev att hon var på parning. Visserligen vet jag att det finns risk med att dom inte hör av sig sedan för att dom eventuellt inte orkar vänta. Men det gör inget. Kul i alla fall att det är visat intresse.

Mini och hennes favvosysselsättning...sova eller bara ligga och päsa



 
 
Minis tutte när det hade gått 1 vecka. Jag fick leta efter den länge och hjälpa till att hålla borta pälsen.
 
 
 
 
 
Tutten idag. Taget utan blixt. Men jag behövde inte leta....och inte hålla bort pälsen.

 






1 kommentar:

  1. Hmm intresse tom före ;) men så beror det ju på om det blir en, snygg, lilapadda ;) <3
    Uuuu vi måste komma ner någon dag men denna jävla kropp har varit och är så usel så jag borde stämma den och få ut pengar för onödigt lidande.

    SvaraRadera

Här kan du lämna dina tassavtryck